Companii

Profitul CME a crescut pe primele sase luni la 4,5 milioane dolari

18.08.2000, 00:00 15



Grupul american de media Central European Media Enterprises (CME) a inregistrat un profit din exploatare de 4,5 milioane de dolari prima jumatate a anului curent, comparativ cu o pierdere de 2 milioane de dolari in prima jumatate a anului trecut, pe baza operatiunilor celor patru posturi de televiziune pe care le detine in Romania (PRO TV), Slovenia (POP TV), Slovacia (Markiza TV) si Ucraina (Studio 1+1).

Conjunctura economica putin favorabila din Europa Centrala si de Est, ca si aprecierea dolarului american, au continuat sa afecteze negativ nivelul veniturilor nete in dolari pe toate pietele unde este prezenta compania.

Cu toate acestea, profitul din exploatare, inregistrat dinainte de calcularea dobanzilor, a impozitului pe venit, a deprecierii monedei si a amortizarii principalelor active (EBITDA), indicator care releva performanta operationala in industria de televiziune, a fost pozitiv in prima jumatate a anului.

Veniturile nete combinate obtinute din operatiunile celor patru posturi TV au crescut in al doilea trimestru la 30,6 milioane de dolari, de la 29,6 milioane de dolari in aceeasi perioada a anului trecut. In prima jumatate a anului, CME a avut venituri nete combinate de 53,7 milioane de dolari rezultate din operatiunile celor patru posturi, comparativ cu 52,4 milioane de dolari in perioada corespunzatoare din 1999.

In prima jumatate a anului, veniturile nete ale companiei au scazut cu 57%, la 35,3 milioane de dolari, de la 82,2 milioane de dolari in acelasi interval din 1999, din cauza incetarii emisiei postului ceh CNTS.

Veniturile nete ale PRO TV au crescut in perioada mentionata cu 1,2 milioane de dolari (7%), ale Studio 1+1 cu 225.000 de dolari (5%), in timp ce veniturile nete ale POP TV s-au micsorat cu circa un milion de dolari (9%), din cauza deprecierii monedei slovene; exprimate insa in moneda locala, veniturile postului au crescut cu circa 10%.

Costurile operationale si cheltuielile totale ale posturilor au fost cu 32% mai mici in primele sase luni ale anului, la 42,2 milioane dolari, ca urmare a incetarii emisiei CNTS si a scaderii costurilor la PRO TV si POP TV, care au redus costurile de amortizare a drepturilor de difuzare cu 676.000 dolari, respectiv 848.000 dolari.

CME a incheiat primele sase luni cu o scadere de 49% a costurilor operationale si a cheltuielilor de dezvoltare, la 4,9 milioane de dolari. Mediafax


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO