Companii

QAB si-a propus vanzari cu cel putin 20% mai mari

10.07.2003, 00:00 22

Imbuteliatorul de bauturi racoritoare si ape minerale Quadrant Amroq Beverages (QAB) estimeaza pentru acest an o crestere a vanzarilor cu cel putin 20%, in conditiile in care cresterea pietei de profil este estimata la 10%, conform unui studiu realizat de Candean Report si citat de companie.
"Estimam o crestere a vanzarilor de doua cifre (double digit), dar va pot spune ca prima cifra nu va fi 1. Cresterea va fi de minim 20% si credem ca vom creste peste rata de crestere a industriei bauturilor racoritoare", a declarat directorul de marketing al companiei, Eusediu Margasoiu.
Reprezentantii QAB nu au dori sa ofere mai multe detalii privind vanzarile pe anul acesta.
Conform datelor Ministerului de Finante, compania Quadrant Amroq Beverages SA a avut o cifra de afaceri de aproximativ 38 milioane de dolari in 2001. Cum pe 2002 compania a avut, conform unor declaratii anterioare a reprezentantilor sai, o crestere a vanzarilor de 27% in dolari, a ajuns la 48 mil. $. Cu inca minim 20% anul acesta, vanzarile companiei ar putea ajunge catre 60 mil. $. 
"Conform unui studiu realizat de compania de cercetare de piata Canadean Report, piata de soft drinks (n. red.-apa imbuteliata, bauturi carbonatate si necarbonatate) este estimata pentru acest an la 1,9 miliarde de ltri, din care noi vom produce peste 180 milioane de sticle," a mai spus Margasoiu.
QAB este imbuteliatorul Pepsi in Romania. De asemenea, compania mai imbuteliaza marcile Prigat, Kick si apa minerala Perla.
De curand, compania a devenit imbuteliatorul Lipton ice tea pentru Unilever.
Compania are un centru de productie la Bucuresti, iar un al doilea centru de productie va fi construit in Covasna, in urma unei investitii de sapte milioane de dolari. Fabrica va fi inaugurata anul viitor, iar in cadrul ei se vor produce toate bauturile aflate in portofoliul actual al QAB.
Pe primul trimestru al acestui an, QAB a inregistrat o crestere de 52% fata de perioada similara a anului trecut.
Conform directorului general al companiei Mihai Matyas, anul acesta compania a investit 2,4 milioane de dolari, in productie.
Pe langa fabrica de la Bucuresti si cea care va fi construita in Covasna, compania produce apa minerala la Sancraieni, iar in Caransebes o fabrica de doze metalice.
"Anul viitor vom creste capacitatea de productie cu 60%," a mai spus Matyas.
El a adaugat ca firma are o retea de 38 de distribuitori, din care 15 sunt directi.
Potrivit lui Maragasoiu compania isi modifica strategiile de marketing si investitiile pe acest canal in functie de sezon si de jucatorii existenti pe piata.
"Jucam pe toate segmentele soft drink, deoarece fiecare segment iti aduce vanzari, profit si brand equity (n. red. valoare pe piata)," a spus el.
QAB are in acest moment 930 de angajati.
Principalii concurenti ai companiei sunt Coca-Cola si European Drinks, pe segmentul sucurilor si al apelor minerale. De asemenea, pe segmentul apelor minerale mai concureaza cu Romaqua, Perla Harghitei si Bibco.
Anul trecut, piata bauturilor soft s-a ridicat la peste 500 milioane de dolari, conform unor estimari. claudia.covaci@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO