♦ Evoluţia vânzărilor în comerţul alimentar diferă puternic atât în funcţie de formatul de magazin, cât şi în funcţie de luna sau perioada raportată ♦ Mai exact, consumul a crescut cu 34% în martie, cu doar 1,2% în aprilie şi în medie cu 10,8% în perioada mai-octombrie ♦ Supermarketurile moderne au fost principalele destinaţii de shopping în lunile de lockdown, dar în perioada următoare magazinele locale au câştigat teren ca niciodată în ultimii ani.
În perioada mai-octombrie, vânzările supermarketurilor locale, mai exact acele magazine ce aparţin unor lanţuri dezvoltate de antreprenori, au crescut cu 17%, cel mai alert ritm dintre cele analizate de compania de cercetare de piaţă RetailZoom.
Avansul e de aproape două ori mai rapid decât cel al pieţei totale şi decât al segmentului de proximitate. Spre comparaţie, vânzările din magazinele pe format mare – hipermarketuri şi cash & carry – au un plus de 6,8% în această perioadă versus lunile similare din 2019, pe când în supermarketurile moderne avansul e de 13,4%.