Retail&Agrobusiness

Efecte pozitive ale pandemiei pentru unele businessuri: Reţelele locale de magazine alimentare cresc mai rapid decât jucătorii internaţionali într-o perioadă în care consumatorii susţin jucătorii autohtoni

ANALIZĂ

Evoluţia vânzărilor în comerţul alimentar diferă puternic atât în funcţie de formatul de magazin, cât şi în funcţie de luna sau perioada raportată. Mai exact, consumul a crescut cu 34% în martie, cu doar 1,2% în aprilie şi în medie cu 10,8% în perioada mai-octombrie.

Evoluţia vânzărilor în comerţul alimentar diferă puternic atât în funcţie de formatul de magazin, cât şi în funcţie de luna sau perioada raportată. Mai exact, consumul a crescut cu 34% în martie, cu doar 1,2% în aprilie şi în medie cu 10,8% în perioada mai-octombrie.

Autor: Cristina Roşca

09.11.2020, 19:00 333

♦ Evoluţia vânzărilor în comerţul alimentar diferă puternic atât în funcţie de formatul de magazin, cât şi în funcţie de luna sau perioada raportată ♦ Mai exact, consumul a crescut cu 34% în martie, cu doar 1,2% în aprilie şi în medie cu 10,8% în perioada mai-octombrie ♦ Supermarketurile moderne au fost principalele destinaţii de shopping în lunile de lockdown, dar în perioada următoare magazinele locale au câştigat teren ca niciodată în ultimii ani.

În perioada mai-octombrie, vânzările supermarketurilor locale, mai exact acele magazine ce aparţin unor lanţuri dezvoltate de antreprenori, au crescut cu 17%, cel mai alert ritm dintre cele analizate de compania de cercetare de piaţă RetailZoom.

Avansul e de aproape două ori mai rapid decât cel al pieţei totale şi decât al segmentului de proximitate. Spre com­pa­raţie, vânzările din ma­ga­zinele pe format mare – hipermarketuri şi cash & carry – au un plus de 6,8% în această perioadă versus lunile si­mi­lare din 2019, pe când în super­marketurile moderne avansul e de 13,4%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO