Companii

Retelele moderne urca afacerile Sprinter cu 20%

24.10.2005, 16:00 48

Extinderea formatelor moderne de magazine a determinat o crestere cu 20% a afacerilor pentru importatorul de acumulatori si becuri Sprinter 2000.

"Afacerile companiei au crescut datorita maririi dimensiunilor celor doua divizii de vanzari ale firmei (Auto si Electrice), ceea ce a dus la o acoperire mai buna a pietei, dar si ca urmare a investitiilor in produse noi", a explicat Marius Popescu, directorul de marketing al firmei.

Cresterea retelelor de magazine Selgros, Metro, Carrefour, Cora, principalii clienti ai companiei, a urcat cifra de afaceri a Sprinter dupa primele opt luni ale anului la 2,5 mil. euro, mai mare cu 20% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Oficialii asteapta ca ritmul de crestere sa se mentina si pentru cifra de afaceri totala din acest an, previzionand un avans al afacerilor pana la 4,2 milioane de euro.

Pentru prima parte a anului compania estimeaza o rata a profitului de 7%.

"Rata profitului este in usoara scadere, cresterea numarului de angajati si investitiile importante in produse noi atragand cheltuieli al caror rezultat se va vedea abia in perioada imediat urmatoare", a afirmat Popescu.

Activitatea firmei este impartita in doua divizii, cu ponderi aproximativ egale in cifra de afaceri, subdiviziunea auto si cea de electrice.

Cea mai mare contributie in vanzarile diviziei electrice au avut-o bateriile Foton (marca Sprinter) si Varta si becurile General Electric. Printre marcile distribuite se numara Osram si General Electric (surse de lumina), Rayonac si Sanyo (baterii si lanterne), SAFT, Steco, Sprinter, Topin (acumulatori), Foton (filme foto si becuri auto).

Compania detine si o sectie de productie de corpuri de iluminat de siguranta la Brasov, unde produce si acumulatori pentru statii de emisie-receptie. In acest an au fost realizate investitii in echiparea unei noi sectii de productie de ambalaje si ambalare a produselor prelucrate aici. Pentru 2006, Sprinter si-a propus o productie de 10.000 de corpuri de iluminat de siguranta. Pretul mediu la care societatea comercializeaza aceste produse este in jurul a 34 de euro.

In ceea ce priveste divizia auto, cea mai mare pondere in vanzari au avut-o acumulatorii auto Steco, im-portati din Franta.

In acest an com-pania a introdus pe piata doua noi produse, Steco LongLife, o baterie din gama premium, si Victor, o gama de acumulatori pentru motociclete.

Valoarea cumulata a investitiilor din acest an a fost de 620.000 de lei (circa 173.000 de euro), valoare ce include investitiile in sectia de ambalaje si achizitionarea de autovehicule pentru dezvoltarea activitatii de distributie.

Compania are in prezent peste 100 de salariati, iar in 2004 a inregistrat o cifra de afaceri de 15,6 mil. lei (3,85 milioane de euro) si un profit de 1,4 mil. lei (350.000 de euro), potrivit datelor Ministerului de Finante. marius.anton@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO