Companii

Stein, AutoItalia: Activitatea de service va deveni mai importanta decat vanzarea masinilor

Stein, AutoItalia: Activitatea de service va deveni mai importanta decat vanzarea masinilor

Herbert Stein, presedintele AutoItalia: Unitatile de service vor fi importante, cu sau fara criza. Vanzarea masinilor va fi doar o metoda de a le pune pe strada. In momente de criza vanzarile scad, dar automobilele vor continua sa vina in service, deoarece au nevoie de mentenanta si reparatii.

29.10.2008, 14:27 41

La nivelul retelei de dealeri in 2008 s-au realizat investitii de aproximativ 13,5 milioane de euro in finalizarea a opt centre, parte a retelei AutoItalia, in timp ce pentru 2009 planurile importatorului prevad constructia a patru noi complexuri.

"Cu toate ca nu estimam cresteri ale vanzarilor in 2009, crestem volumul investitiilor pentru a ne mentine la acelasi nivel si in acest an. Investim in unitati de service, in showroom-uri, elemente care ne vor ajuta sa ne mentinem nivelul", a spus Herbert Stein.
In primele noua luni ale anului, vanzarile de autovehicule ale AutoItalia au crescut cu aproape 18% fata de anul trecut, la 13.379 de unitati, in conditiile in care obiectivul pentru acest an este de 19.000 de unitati, in crestere cu 20% fata de anul trecut.
"Vanzarile AutoItalia nu vor scadea in acest an, dar nici nu ne modificam targetul in crestere, cum am facut in ultimii ani. Daca pentru 2008 am vizat o crestere de aproape 20%, pentru 2009 dorim sa mentinem vanzarile la acelasi nivel ca in anul acesta, in conditiile in care in 2008 avem un target de 19.000 de masini. In 2007 am crescut de la 10.000 la 16.000 de masini, ceea ce nu este un lucru normal pentru o piata", a spus Stein.
Potrivit presedintelui companiei, AutoItalia nu a redus inca bugetele de promovare pentru anul viitor, dar estimeaza ca va lua o astfel de decizie in viitorul apropiat. "Nu drastic, dar vom adopta si o astfel de masura. Nu este vorba de ce va fi luna viitoare, ci peste trei-sase luni", a subliniat Herbert Stein.
In luna octombrie majoritatea importatorilor auto de pe piata locala au inregistrat reduceri ale volumelor de vanzari in comparatie cu perioada similara a anului trecut, in principal datorita inaspririi conditiilor de creditare, dar si devalorizarii leului.
"Romania a inceput sa simta efectele crizei mondiale. Nu se poate vorbi inca de o criza in Romania, cu toate ca au scazut vanzarile de masini. Dar, criza va veni si aici, ceea ce este un lucru normal. Este normal ca in aceasta perioada vanzarile sa scada", a subliniat Herbert Stein. Planurile de investitii ale companiei nu au fost modificate in contextul in care pentru 2009 se estimeaza o stagnare a vanzarilor dupa opt ani de cresteri consecutive.
"In februarie 2009 vom deschide un nou showroom si service in zona Colentina din Capitala, in urma unei investitii de 3 mil. euro si vom incepe constructia unui nou complex pe bulevardul Iuliu Maniu din Bucuresti, unde in prezent este un showroom pentru utilitarele Fiat, iar in Bujoreni se vor investi 2,4 mil. euro pentru modernizarea unitatii de service. In 2008 am avut o puternica crestere a numarului de angajati, care s-a realizat pentru a sustine extinderea pana in 2010", a declarat presedintele companiei, care a subliniat ca nu vor exista reduceri de personal in perioada urmatoare.
In conditiile in care vanzarile de automobile vor stagna, sursa de crestere a companiei va proveni din activitatea de service a dealerilor, precum si din importul de componente.
"Unitatile de service vor fi importante, cu sau fara criza. In perioada imediat urmatoare se va ajunge ca vanzarile de automobile sa fie pe planul secund, iar service-urile pe primul. Vanzarea masinilor va fi doar o metoda de a le pune pe strada. In momente de criza vanzarile scad, dar automobilele vor continua sa vina in service, deoarece au nevoie de mentenanta si reparatii", a declarat Stein, care a spus ca din cifra de afaceri a companiei, care in 2007 a ajuns la 213 milioane de euro, potrivit datelor Ministerului de Finante, aproape 5% o reprezinta activitatea de service si importul de componente, valoare care va creste in timp.
In conditiile in care in 2007 piata auto a crescut cu 25%, la aproape 370.000 de autovehicule, iar in primele noua luni din acest an avansul a fost de 1%, pentru 2009 nu se estimeaza o crestere.
"Piata auto nu va inregistra o crestere in 2009. Intotdeauna aveam estimari mai optimiste decat cele ale APIA. Chiar si atunci cand am estimat 20%, am crescut cu 30%. Daca ploua, ploua pentru toata lumea, nu numai pentru o parte din piata. Daca piata creste, vom creste si noi, daca nu, nu", a spus Stein, care a subliniat ca vanzarile din octombrie sunt la acelasi nivel cu anul trecut, neexistand o crestere decat in ceea ce priveste cota de piata a companiei.
Cu toate ca bancile acorda mai greu finantare, presedintele AutoItalia nu se asteapta ca vanzarile de automobile ieftine sa creasca, in conditiile in care acestea au urmat un trend descendent la nivelul primelor noua luni din acest an, modele "de buget" precum Fiat Albea, Chevrolet Aveo, dar si Dacia Logan inregistrand scaderi de pana la 30%.
"Clientii nu se vor reorienta catre automobile din segmentele inferioare de pret. Poate cel mult vor exista anumite cazuri in care vor dori versiuni mai ieftine. Dar evolutia gustului nu poate fi ignorata. Daca esti obisnuit cu friptura, nu poti reveni la paine", a spus Stein.
Inaugurarea primului showroom al Infiniti, ca parte a retelei AutoItalia, va avea loc in prima parte a anului viitor. In functie de volum, vom lua in calcul si extinderea in marile orase, dar vor fi disponibile si prin intermediul retelei actuale a AutoItalia. In prezent, in Romania, se comercializeaza automobilele Infiniti importate neoficial din Statele Unite.
"Infiniti nu este interesat sa aiba importuri 'gri' intr-o tara. Acestea vor inceta la un moment dat, mai ales ca acestea nu sunt omologate pentru Europa.
Cel mai probabil volumul marcii nipone va fi de aproximativ 25 de masini pe luna si in jur de 300 de unitati anual", a spus presedintele AutoItalia.
 
Luxul nu este afectat de criza
Maserati (foto), brandul exclusivist al Grupului Fiat, a inregistrat in primele noua luni o crestere a vanzarilor de peste 115%, la 28 de unitati.
"Vanzarile de Maserati vor continua sa creasca in continuare. Cei care isi permit un Maserati nu sunt interesati de criza. Exemplul este la nivel mondial - chiar si in perioade de criza, industria luxului nu este afectata. Pentru astfel de clienti nu este o problema daca masina costa 200.000 de euro sau 210.000 de euro, problema este daca este sau nu disponibila o anumita culoare", a spus Herbert Stein.
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO