Companii

Topul brandurilor de apă minerală: cum îşi dispută Borsec şi Dona o piaţă de 300 mil. euro

Topul brandurilor de apă minerală: cum îşi dispută Borsec şi Dona o piaţă de 300 mil. euro

Autor: Ioana David

15.04.2012, 13:39 5047

Borsec, Dorna - Izvorul Alb, Izvorul Minunilor, Bucovina şi Dorna, cele mai vândute branduri din punctul de vedere al valorii au controlat aproape 50% din piaţă de apă minerală în inntervalul decembrie 2010 - noiembrie 2011, potrivit datelor firmei de cercetare Nielsen. Vânzările totale de apă trec anual de 300 mil. euro astfel că cele cinci branduri au cumulat rulaje de peste 150 mil. euro. Deşi nu au reuşit să intre în top cinci din punctul de vedere al valorii, mărcile private se află pe locul doi la volum, după Borsec, conform Nielsen care preciează că datele se referă la total România cu discounteri (exclus HoReCa).

Piaţa de apă minerală este unul dintre puţinele segmente ale pieţei bunurilor de larg consum încă dominate de companii cu acţionariat românesc. Romaqua, spre exemplu, compania ce deţine brandul Borsec, este deţinută de Octavian Creţu şi Nicolae Palfi.

În ultimii ani pe piaţă au intrat braduri precum Bilbor (al producătorului berii Tuborg), Aqua Carpatica (deţinută de omul de afaceri Jean Valvis) dar şi Azuga Apă de Izvor.

Coca-Cola, companie prezentă pe această piaţă cu brandurile Izvorul Alb, Dorna şi Poiana Negri a schimbat recent ambalajul apei minerale Dorna pe care o are în portofoliu, mişcare ce face parte dintr-o campanie derulată la nivel global. Îmbuteliatorul local al Coca-Cola a plătit aproape 40 milioane de euro în anul 2002 pe trei mărci de ape minerale Dorna, Izvorul Alb şi Poiana Negri în cea mai mare tranzacţie din industria alimentară la acea vreme, în care vânzătorul a fost omul de afaceri Jean Valvis.

AFACERI DE LA ZERO