Companii

Vanzarile brandului Ursus s-au majorat cu 31% in primele sase luni

28.06.2007, 19:16 15

Ursus Breweries, al doilea jucator de pe piata berii, cu afaceri estimate la peste 185 de milioane de euro in 2006, a raportat o crestere de peste 31% a vanzarilor pentru brandul Ursus in primele sase luni din acest an.
Compania, care detine prin brandul Ursus o cota de piata de 16% pe segmentul HoReCa, potrivit propriilor informatii, a decis sa-si intareasca prezenta pe acest segment printr-un proces de rebranding destinat marcii Ursus, in ambalaj de 0,33 litri.
"Prin lansarea noii sticle Twist-Off, Ursus isi intareste pozitia pe segmentul de piata premium, din care detine o cota de 50%, conform datelor MEMRB", a declarat Cezar Dumitru, senior brand manager Ursus.
Potrivit reprezentantilor companiei, vanzarile Ursus in ambalaj de 0,33 litri s-au majorat anul trecut cu 43% fata de 2005. Compania a lansat brandul Ursus de 0,33 litri in 2005, concurand in acest moment cu doua branduri internationale Tuborg si Carlsberg. Reprezentantii Ursus au precizat ca estimeaza o crestere a vanzarilor si in acest an.
Costurile pentru producerea si lansarea sticlei de Ursus Twist -off reprezinta 15% din bugetul alocat departamentului de marketing al companiei in acest an, insa reprezentantii Ursus nu au precizat la ce nivel se ridica aceasta investitie. Spotul TV realizat pentru promovarea acestei sticle a costat aproximativ 100.000 de euro, potrivit companiei.
Ursus Breweries, subsidiara a SABMiller plc, detine o cota de piata de 24%, conform informatiilor companiei care citeaza MEMRB. Compania, cu sediul in Bucuresti, detine patru fabrici de bere, in Cluj-Napoca, Timisoara, Buzau si Brasov, si peste 1.300 de angajati. Marcile Ursus Breweries sunt Peroni Nastro Azzurro, Ursus, Timisoreana, Ciucas, Stejar si Pilsner Urquell.
In anul fiscal trecut (aprilie 2006-martie 2007), Ursus Breweries a raportat o crestere de 30% a cifrei de afaceri, in timp ce volumul vanzarilor s-a majorat cu 23% fata de anul anterior, peste cresterea de aproximativ 20% a pietei berii din Romania.
Piata berii s-a dublat in ultimul deceniu, ajungand la un nivel de 17,7 mil. hectolitri.
Membrii Asociatiei "Berarii Romaniei", Heineken Romania, InBev Romania, United Romanian Breweries Bereprod si Ursus Breweries, anuntau un volum al vanzarilor de 2,54 milioane de hectolitri in primul trimestru al anului 2007, in crestere cu 37% fata de aceeasi perioada din 2006. Membrii Asociatiei "Berarii Romaniei" au vandut 12,6 milioane hectolitri in 2006, cu 20,6% mai mult decat anul precedent. Asadar consumul mediu de bere pe cap de locuitor este de 81 de litri, cu 16% mai mult fata de 2005.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO