Companii

Vânzările Praktiker au ajuns la un nou minim: 152,3 mil. euro. Per magazin, încasările au ajuns la 5,6 mil. euro

Vânzările Praktiker au ajuns la un nou minim: 152,3 mil. euro. Per magazin, încasările au ajuns la 5,6 mil. euro

Autor: Cristi Moga

29.03.2012, 11:27 286

Vânzările companiei germane Praktiker pe piaţa locală s-au menţinut la un ritm de scădere de 22% pe parcursul anului trecut, ajungând la 152,3 milioane de euro, ceea ce înseamnă un rulaj mediu net de 5,6 milioane de euro pentru fiecare dintre cele 27 de magazine al reţelei, atingând un nou minim.

Vânzările din ultimul trimestru al anului s-au ridicat la 36,2 milioane de euro, faţă de 40 de milioane de euro în perioada similară a anului 2010, astfel că pe finalul anului ritmul de scădere a veniturilor s-a redus la doar 10%.

Cu aceste rezultate, este posibil ca germanii să fi pierdut şi cea de-a doua poziţie în topul reţelelor de bricolaj, în favoarea francezilor de la Bricostore. Liderul pieţei este de doi ani compania băcăuană Dedeman.

Recent, un reprezentant al celui mai mare acţionar al companiei germane declara că doreşte ca Praktiker să iasă de pe pieţele din Europa de Est, dar întrebarea care se ridică este cine ar fi dispus să cumpere acum reţeaua de 27 de magazine de pe piaţa locală?

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24