♦ Dintre camerele casei, bucătăria a fost preferată de românii care au ales să renoveze în pandemie, livingul aflându-se la polul opus.
Gusturile românilor în materie de amenajări interioare sunt definite, în linii mari, de preferinţa pentru nuanţe neutre atunci când vine vorba de vopseaua aleasă pentru acasă. Totuşi, în ultimii ani, preferinţele încep să devină mai îndrăzneţe.
„În România, vindem în proporţie de 80% vopsea albă. Tendinţele se îndreaptă însă şi către vopseaua cu efecte speciale, mai ales pentru living şi dormitoare. Cele mai vopsite camere din casă rămân bucătăria, baia şi holul, adică încăperile cele mai tranzitate“, spune Irina Măndoiu, CEO al producătorului de lacuri şi vopsele Policolor-Orgachim.
Tot ea spunea anul trecut că, dintre camerele casei, bucătăria a fost preferată de românii care au ales să renoveze în pandemie, livingul aflându-se la polul opus. Acum însă, lucrările de renovare a locuinţelor, cele care au luat avânt în primele luni de la instalarea pandemiei în România, în 2020, încep să se mai tempereze, urmând acelaşi trend precum construcţiile noi, de altfel, potrivit jucătorilor din piaţa de profil. Ei spun că văd mai multă reticenţă şi prudenţă în rândul clienţilor lor atunci când vine vorba de a porni lucrări de amenajare a casei. Rezidenţialul este principalul sector căruia i se adresează produsele Policolor-Orgachim, iar acolo se vede o scădere a pieţei, estimările fiind ca abia în 2024 sectorul să revină la normal, în condiţiile în care în ultimii ani costul construcţiei a crescut cu peste 50%.
În aceste condiţii economice dificile, după toate evenimentele din ultimii trei ani, piaţa de lacuri şi vopsele din România s-a contractat ca volume, dar a crescut ca valoare, estimează Irina Măndoiu. Potrivit datelor preliminare, piaţa totală de vopsele ar fi ajuns la puţin peste 450 de milioane de euro anul trecut.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE