Economia verde

Pagina verde. Francezii de la Saint-Gobain au investit 1,5 mil. euro ca să recicleze deşeuri de sticlă şi să le introducă în producţia proprie de la Călăraşi. „Am evitat 8.000 de tone de emisii de CO2“

05.04.2023, 16:15 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Prin această investiţie, grupul a început să producă faţade de sticlă cu un nivel scăzut de carbon, combinând conţinutul ridicat de sticlă reciclată (aproximativ 70% cioburi de sticlă) cu energia regenerabilă.

Producătorul francez de materiale de construcţii Saint-Gobain, prezent cu mai multe fabrici în România, a investit 1,5 milioane de euro într-o unitate care reciclează deşeurile din sticlă pe care le colectează.

„În 2021 am demarat o investiţie de 1,5 milioane de euro, finalizată anul trecut, pentru tratarea şi sortarea cioburilor de sticlă colectate, în vederea reciclării şi  utilizării acestora în fluxul de producţie. Până la sfârşitul anului trecut (2022 – n. red.), au fost evitate aproximativ 8.000 de tone de emisii de CO2“, spune Ovidiu Păscuţiu, CEO al Saint-Gobain România.

Prin această investiţie, grupul a început să producă faţade de sticlă cu un nivel scăzut de carbon, combinând conţinutul ridicat de sticlă reciclată - aproximativ 70% cioburi de sticlă - cu energia regenerabilă. Această iniţiativă a venit în contextul în care faţadele reprezintă până la 20% din amprenta de carbon a unei clădiri.

„Planurile noastre de investiţii sunt concentrate anual (...) şi pe numeroase proiecte orientate către economia circulară, scăderea consumului de energie, gaz, materii prime non-regenerabile, emisii de carbon.“

Prin compania Saint-Gobain Glass, grupul francez deţine în România, la Călăraşi, trei linii de producţie a sticlei pentru segmentele rezidenţial şi non-rezidenţial. În fabrica Sekurit din Călăraşi, Saint-Gobain produce parbrize, având printre clienţi companii precum Dacia, Ford sau Renault, potrivit celor mai recente date.

Grupul francez Saint-Gobain†a trecut de 2.000 de angajaţi în 2022, după ce a făcut noi recrutări, în condiţiile extinderii capacităţilor de producţie pe care le are pe piaţa locală. Financiar, Saint-Gobain România a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri de peste 2 miliarde de lei, în creştere faţă de anul precedent. Avansul a venit atât ca urmare a inflaţiei, care a dus la o creştere secvenţială a preţurilor determinată de creşterea costurilor cu energia şi materiile prime, cât şi în urma creşterii capacităţilor de producţie. În termeni de profitabilitate, comparativ cu exerciţiul financiar al anului 2021, Saint-Gobain România este pe trend ascendent.

Francezii mizează şi în 2023 pe creşterea afacerii de pe plan local, odată cu creşterea capacităţilor de producţie şi extinderea portofoliului.

Faţadele reprezintă până la 20% din amprenta de carbon a unei clădiri.


 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Raiffeisen Bank