Economia verde

Pagina verde. Ionuţ Iancu, REI Group: „Consiliile judeţene vor putea achiziţiona microbuze electrice pentru transportul elevilor. AFM are în pregătire un apel pentru microbuze electrice şi hibride pentru zona de învăţământ“

19.07.2023, 00:06 Autori: Alina-Elena Vasiliu , Mirabela Tiron

Pentru tranziţia către o reţea de transport cu emisii cât mai reduse este nevoie de finanţări considerabile, este de părere Ionuţ Iancu.

Consiliile judeţene care au aplicat în vederea accesării fondurilor puse la dispoziţie prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) vor putea cumpăra mijloace de transport electrice pentru deplasarea elevilor.

„Există o linie de finanţare de 250 de milioane de euro, iar aplicanţii sunt consiliile judeţene, care vor putea achiziţiona micro­buze electrice pentru transportul elevilor pentru aproape toate localităţile din judeţ. Şi Admi­nistraţia Fondului pentru Mediu (AFM) are în pregătire un apel pentru microbuze electrice şi hibride pentru zona de învăţă­mânt“, a spus Ionuţ Iancu, manager de proiect la REI Group, în cadrul video­conferinţei ZF/Raiffeisen Bank „Economia verde: Transpor­tul verde – noua regulă în mobili­tatea urbană“. REI este un grup de companii specializate în atragerea de fonduri europene şi ajutoare de stat.

Un alt program care asigură o finanţare consistentă pentru mo­bilita­tea urbană este şi programul regional care, pentru perioada 2021-2027, are alocată suma de 1,45 mld. euro, împărţită pe opt regiuni.

Există posibilitatea de a achiziţiona mijloace ecologice de transport urban, de refacere a traseelor pe care circulă acestea, achiziţia de staţii electrice, reabilitarea şi modernizarea depourilor, extinderea traseelor, infrastructura pentru piste şi sisteme de bike-sharing. Pentru tranziţia către o reţea de transport cu emisii cât mai reduse este nevoie de finanţări considerabile, este de părere Ionuţ Iancu.

„Interesul este mare, dar proiectele necesită o bună pregătire. Pentru autorităţile din oraşe, este nevoie de întocmirea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă, un criteriu obligatoriu pentru eligibilitate.“

Un astfel de plan este o strategie referitoare la reţeaua urbană de transport, strategie care presupune analizarea situaţiei existente şi identificarea unor soluţii pentru îmbunătăţire, reproiectarea căilor rutiere, stabilirea unui plan de acţiuni pentru reducerea emisiilor şi creşterea mobilităţii la nivelul oraşului.

„Zona Bucureşti-Ilfov are alocate 115 milioane de euro pentru partea de mobilitate în această perioadă. Spre comparaţie, nord-estul sau nord-vestul ţării au 235-250 de milioane de euro. Alocările se fac în funcţie de situaţiile la nivel regional, de populaţie, de grad de dezvoltare, iar Bucureşti-Ilfov este o regiune dezvoltată“, a mai spus Ionuţ Iancu.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Raiffeisen Bank