Economia verde

Pagina verde. Mircea Rasovan, SportGuru: „Dacă acum şapte ani vindeam doar biciclete de munte, pentru că oamenii nici nu se gândeau să meargă în oraş cu bicicleta, acum tot mai mulţi încep să fie interesaţi şi de bicicletele de şosea. Mulţi renunţă însă din cauza lipsei de infrastructură“

17.01.2024, 11:00 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ Adopţia bicicletei creşte cu două cifre în fiecare an, iar concluzia este că, indiferent dacă autorităţile vor face sau nu piste, oamenii vor continua să-şi cumpere sau vor închiria biciclete.

Locuitorii marilor oraşe încep să se orienteze tot mai des către biciclete ca mijloc de transport, fapt care ar trebui să devină un semnal că infrastructura velo trebuie dezvoltată, spun jucătorii din retailul de echipamente sportive.

„Raportat la categoriile de biciclete – de oraş, de munte, de competiţie, dacă până acum ceva vreme focusul era pe bicicletele de munte, de agrement, acum din ce în ce mai mulţi oameni sunt interesaţi de bicicletele de şosea. Din păcate, mulţi renunţă ulterior la ideea de a le achiziţiona din cauza lipsei de infrastructură. Este necesară şi o campanie de conştientizare a tuturor participanţilor în trafic în ceea ce priveşte importanţa cunoaşterii regulilor de circulaţie“, a spus Mircea Rasovan, acţionar al retailerului de echipamente sportive SportGuru, la videoconferinţa Economia verde „România pe două roţi. Cum se dezvoltă reţelele de piste şi facilităţile pentru biciclişti?“, realizată la finalul anului trecut de Ziarul Financiar în parteneriat cu Raiffeisen Bank.

Conform statisticilor sale, adopţia bicicletei creşte cu două cifre în fiecare an, iar concluzia este că, indiferent dacă autorităţile vor face sau nu piste, oamenii vor continua să-şi cumpere sau vor închiria biciclete. Infrastructura adecvată ar fi însă un mare avantaj.

„Suntem puţin în urmă la infrastructura legată de pistele de biciclete şi ar trebui să ne preocupăm un pic mai mult din acest punct de vedere. În România începe să apară o tendinţă către adopţia mersului pe bicicletă zilnic. Dacă acum şapte ani vindeam doar biciclete de munte, pentru că oamenii nici nu se gândeau să meargă în oraş cu bicicleta, acum tot mai mulţi încep să fie interesaţi şi de bicicletele de şosea.“

Mircea Rasovan mai spune că, în străinătate, gradul de adopţie a bicicletelor cargo, cele care pot să transporte şi bagaje sau colete, este din ce în ce mai mare, însă în România rămâne aproape de zero tot din cauza lipsei unei infrastructuri potrivite.

Acţionarul majoritar al SportGuru, retailer specializat în articole sportive, spunea în vara anului 2023 că se gândeşte să extindă în Europa de Est brandul pe care l-a lansat în urmă cu circa 13 ani alăuri de Alexandru Cristescu. În 2022, în acţionariatul companiei a intrat şi fondul de investiţii Vertical Seven Group, care are o participaţie de 2%, conform Termene.ro. În prezent, SportGuru are şase magazine, dintre care trei în Bucureşti şi câte unu în Braşov, Cluj-Napoca şi Timişoara. De asemenea, SportGuru are şi un magazin online. În 2022, SportGuru a ajuns la o cifră de afaceri cumulată de 50 de milioane de lei.

 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Raiffeisen Bank