Economia verde

Pagina verde. Silvia Duţă, Curiera: „Consumul de energie electrică pentru un automobil este mai eficient cu circa 60% în comparaţie cu combustibilul normal. Dezavantajul este timpul petrecut pentru încărcare“

05.07.2023, 16:45 Autori: Alina-Elena Vasiliu , Cristina Bellu
♦ Din punctul de vedere al preţurilor, antreprenoarea Silvia Duţă spune că a încercat să achiziţioneze şi maşini mai ieftine cu circa 10.000 de euro faţă de cele care predomină în parcul auto Curiera, însă în final a ajuns la concluzia că tot cele mai scumpe sunt mai eficiente când vine vorba de timpul alocat încărcării. 

Companiile de curierat care lucrează cu maşini electrice au dezavantajul faptului că trebuie să aştepte mai mult timp pentru încărcarea lor, însă din punctul de vedere al costurilor eficienţa este mai mare, ceea ce se reflectă şi în tarifele percepute, este concluzia Silviei Duţă, fondatoarea businessului Curiera.

„Indiferent de costul de achiziţie a automobilelor pe care îl suportă firma de curierat, acesta nu se traduce în factura finală a clientului. De altfel, consumul de energie electrică este mai eficient cu circa 60% în comparaţie cu combustibilul normal ñ motorină sau benzină. Noi putem să ţinem preţurile mai jos pentru că avem un consum care costă mai puţin. Dezavantajul este dat de timpul petrecut pentru încărcarea maşinilor. Cel puţin o oră la două zile este nevoie ca maşina să stea la încărcare“, a spus Silvia Duţă în cadrul videoconferinţei ZF/Raiffeisen Bank „Economia Verde: Transportul verde ñ noua regulă în mobilitatea urbană“.

Curiera este o companie de curierat care se adresează micilor producători şi comercianţi care au de trimis între 1 şi 1.000 de colete pe lună. În medie, 2.000 clienţi apelaseră la serviciile de curierat ale companiei până la finalul anului 2022.

„Flota noastră este compusă din douăzeci de maşini 100% electrice. Avem parteneriate cu firme precum Autonom, care ne susţin în a aduce flota electrică mult mai repede. În general, o comandă durează patru-cinci luni până soseşte, însă prin acest parteneriat cu Autonom am găsit varianta în care maşina poate fi livrată în trei săptămâni.“

Din punctul de vedere al preţurilor, antreprenoarea spune că a încercat să achiziţioneze şi maşini mai ieftine cu circa 10.000 de euro faţă de cele care predomină în flota Curiera, însă în final a ajuns la concluzia că tot cele mai scumpe sunt mai eficiente când vine vorba de timpul alocat încărcării.

Silvia Duţă spune că a remarcat în rândul clienţilor Curiera o atenţie mai mare la mediu şi o deschidere către ideea schimbării paradigmelor.

„Vine o nouă generaţie care chiar ţine la normele acestea legate de impactul asupra mediului.“

Silvia Duţă a început să dezvolte businessul Curiera în toamna anului 2019. Modelul de business de până acum se bazează pe faptul că în piaţa de curierat micii producători sau comercianţi care au prea puţine colete pentru a obţine preţuri mai bune de la marii curieri ar putea să primească un preţ avantajos dacă acest serviciu este intermediat. Compania a înregistrat în 2022 o cifră de afaceri de 8 milioane de lei cu un număr mediu de 17 angajaţi.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Raiffeisen Bank