Economia verde

Pagina verde. ZF Economia verde. Wienerberger: Cea mai importantă parte a investiţiilor noastre este direcţionată către reducerea impactului amprentei de carbon asupra mediului

31.08.2022, 00:05 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ Compania investeşte, de asemenea, în dezvoltarea şi lansarea de produse noi, mai eficiente din punct de vedere energetic, atât în procesul de fabricaţie, cât şi în utilizarea ulterioară a acestora.

Cea mai mare parte a investiţiilor pe care producă­torul austriac de cărămizi şi pavele Wienerberger le-a plani­ficat pentru 2022 vizează eficienţa energetică şi reducerea impactului pe care activităţile sale le au asupra mediului.

„În prezent, avem şapte fabrici în România (patru de cărămizi ceramice şi trei de pavaj din beton), iar cea mai importantă parte a investiţiilor noastre este direcţionată către reducerea impactului ampren­tei de carbon asupra mediului, ca parte esenţială a politicilor noastre ESG (Environment, Social, Gover­nance), dezvol­tate la ni­vel internaţional de grupul Wienerberger. Implemen­tăm mai multe proiecte de modernizare şi optimizare a proceselor de producţie, precum şi a echipamentelor folosite“, au spus repre­zentanţii Wienerberger, ca răspuns în vederea realizării anuarului ZF Cei mai mari jucători din economie – ediţia 2022.

Compania investeşte, de asemenea, în dezvoltarea şi lansarea de produse noi, mai eficiente din punct de vedere energetic, atât în procesul de fabricaţie, cât şi în utilizarea ulterioară a acestora.

Grupul austriac Wienerberger, prezent pe piaţa locală prin trei firme, a înregistrat în România venituri de circa 105 milioane de euro în 2021, conform datelor din raportul de sustenabilitate al grupului aferent anului trecut.

Datele de la Ministerul de Finanţe arată că Wienerberger SRL a avut în 2021 o cifră de afaceri de 318 mil. lei, Semmelrock Stein ă Design SRL – 104 mil. lei, iar Tondach România SRL – 76 mil. lei.

În iunie 2021, grupul austriac l-a numit la conducerea subsidiarei din România pe Christian Reingruber în funcţie de managing director interimar, după ce Iulian Mangalagiu a plecat din companie.

Brandurile cu care este prezent grupul pe plan local sunt Porotherm (cărămidă de zidărie), Tondach şi Koramic (ţiglă ceramică pentru acoperişuri), Terca (cărămidă de faţadă şi amenajări interioare), Penter (pavaje ceramice) şi Semmelrock (pavaje de beton). O parte din producţia locală este exportată în Ungaria, Republica Moldova şi Bulgaria.

 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Raiffeisen Bank