Economia verde

Startupuri inedite, finanţări verzi, proiecte de economie circulară au trecut în 2023 prin filtrul proiectului ZF Economia verde

26.12.2023, 17:30 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Idei nebănuite, inovative, performanţe neaşteptate pentru startupurile care propun soluţii pentru protejarea mediului înconjurător – sunt câteva dintre constatările relevate în proiectul Economia verde al Ziarului Financiar.

Din 2021, proiectul Economia verde a continuat să se dezvolte, constând astăzi într-o serie de emisiuni, articole şi videoconferinţe pe teme legate de mediu şi sustenabilitate. Prin interviuri, reportaje, analize şi discuţii cu oameni din toate domeniile, proiectul Economia verde îşi propune să traducă pe înţelesul urmăritorilor concepte noi legate de circularitate şi ESG şi să identifice graniţa dintre ce este „green” şi ce este „greenwashing”.

Despre sustenabilitate vorbeşte astăzi toată lumea. Atât de multă lume, de fapt, încât termenul pare că şi-a pierdut din semnificaţie. Este important însă de ştiut că ţine de fiecare dintre noi să contribuie la sustenabilitatea oraşului, a comunităţii şi a lumii în care trăieşte – aceasta este premisa de la care pleacă toate discuţiile sub umbrela ZF Economia verde.

În 2023, atât investiţiile private, cât şi fondurile europene s-au concretizat în proiecte care pun România pe drumul către o economie sustenabilă. De la construcţii la energie, de la ambalaje la turism, niciun domeniu nu se poate eschiva de la noile norme de trai, aşa că, în fiecare sector din economie, se văd transformări menite să reducă impactul asupra mediului înconjurător. Cu manifestări ale încălzirii globale care deja nu mai reprezintă un pericol, ci o certitudine, lumea se află în continuă schimbare, iar cei care o locuiesc – de la mic la mare, de la oameni la businessuri – caută metode pentru a face faţă efectelor.

Cu susţinerea Raiffeisen Bank, Ziarul Financiar a dezbătut, pe parcursul anului 2023, unele dintre cele mai actuale subiecte legate de economie verde, într-o serie de videoconferinţe care au strâns la un loc reprezentanţi ai companiilor, ai autorităţilor, ai societăţii civile, cu vaste interese şi arii de cunoştinţe. Panourile fotovoltaice, transportul alternativ, colectarea şi reciclarea deşeurilor, drumul IMM-urilor către sustenabilitate, infrastructura velo au fost subiectele care au ţinut capul de afiş al conferinţelor Economia verde în format video în cursul acestui an.

Mai mult, izvorul ideilor de business nu seacă niciodată când vine vorba de iniţiative inovatoare ale antreprenorilor români. De la pahare reutilizabile la covoare şi accesorii din textile reciclate sau sisteme de închiriere de maşini electrice, mediul local de business se adaptează noilor nevoi şi cerinţe ale societăţii. Startupurile identificate de Ziarul Financiar sunt dovezi clare ale inovaţiei tinerilor întreprinzători în materie de circularitate.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Raiffeisen Bank