♦ Cei doi antreprenori şi-au propus de la început ca Pacofer să nu fie o altă firmă de curierat, motiv pentru care au stabilit nişte tarife care să nu fie suficient de mari încât un utilizator să aleagă să facă un drum doar pentru a livra un pachet.
Gabriel Toma şi Alex Aurică, doi antreprenori din Galaţi, au pus bazele unui concept prin care vor să faciliteze trimiterea de pachete dintr-o localitate în alta, limitând astfel numărul de maşini care circulă pe şosele. Pacofer, aplicaţia prin care pot fi puşi în legătură cei care vor să trimită un pachet cu cei care îl pot livra, a devenit funcţională în decembrie 2023, iar până acum a strâns câteva sute de utilizatori.
„Totul a pornit la finalul anului 2020, în urma unei situaţii personale, care a necesitat primirea unui pachet în regim de urgenţă. Am plecat cu nişte prieteni să urcăm pe Vârful Negoiu, dar am uitat încălţămintea adecvată acasă, în Galaţi. Cu puţin noroc, am găsit pe cineva care să-mi aducă încălţămintea şi ne-am sincronizat. Acela a fost punctul de plecare în realizarea aplicaţiei“, a spus Gabriel Toma la emisiunea online ZF Economia verde.
Din 2021 a început să lucreze la această idee, iar doi ani şi jumătate mai târziu a concretizat-o sub forma aplicaţiei Pacofer.
„Pe la începutul anului 2021 m-am alăturat acestui proiect, după ce Gabriel m-a abordat. Am discutat şi am început să implementăm totul, pas cu pas. Ne-am propus să transformăm modul în care se fac livrările de pachete, dar să punem accent şi pe protecţia mediului. Vrem să strângem în jurul aplicaţiei o comunitate cu valori de sustenabilitate şi responsabilitate pentru mediu“, a spus Alex Aurică, şi el implicat în business. Cei doi antreprenori şi-au propus de la început ca Pacofer să nu fie o altă firmă de curierat, motiv pentru care au stabilit nişte tarife care să nu fie suficient de mari încât un utilizator să aleagă să facă un drum doar pentru a livra un pachet.
Alex Aurică, cofondator Pacofer: Vrem să ajungem în punctul în care, atunci când cineva are de făcut o deplasare undeva, să devină un automatism să posteze în aplicaţie unde merge şi să se ofere să ducă sau să aducă un pachet.
„Tariful poate acoperi în jur de 50-60% din cheltuielile de călătorie. Numărul maxim de pachet care poate fi transportat de cineva este trei, iar preţul este stabilit de cel care oferă cursa, ţinând cont de nişte limite minime şi maxime, calculate pe baza unui algoritm, în funcţie de tipul pachetului şi de distanţă. Vrem ca asta să nu devină un business pentru oameni, iar ei să nu se deplaseze strict cu scopul de a livra pachete“, a explicat Gabriel Toma.
Aplicaţia Pacofer poate fi descărcată gratuit, iar utilizatorul trebuie să-şi facă un cont, apoi are două opţiuni: să ofere un pachet sau să posteze că are de făcut un drum undeva. Soluţia funcţionează doar după modelul C2C – consumer to consumer, neimplicând şi companii.
„Noi avem un comision modic, de 5 lei pe cursă. Îţi poţi seta alerte astfel încât să fii informat când cineva are o cursă către oraşul unde ai tu nevoie să trimiţi un pachet. Până acum au fost oferite curse atât din Bucureşti, cât şi din câteva oraşe mai mici.“
După mai mult timp de funcţionare, cei doi fondatori vor să introducă noi facilităţi în aplicaţie, în urma feedbackului primit din partea utilizatorilor.
„În primul an de activitate, vrem să ajungem la 10.000 de utilizatori. Vrem să analizăm datele de la utilizatorii noştri şi să vedem în ce direcţie trebuie să mergem, ce ar mai fi de îmbunătăţit“, a spus Gabriel Toma.
Totodată, el şi asociatul său vor să popularizeze conceptul şi aplicaţia.
„Vrem să ajungem în punctul în care, atunci când cineva are de făcut o deplasare undeva, să devină un automatism să posteze în aplicaţie unde merge şi să se ofere să ducă sau să aducă un pachet“, a spus Alex Aurică.
Pacofer vrea să demonstreze totodată că tehnologia şi inovaţia pot merge mână în mână cu protejarea mediului.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE