Economia verde

ZF Economia verde. Pacofer, un ridesharing pentru pachete, vrea să ajungă la 10.000 de utilizatori în primul an de activitate

21.03.2024, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Cei doi antreprenori şi-au propus de la început ca Pacofer să nu fie o altă firmă de curierat, motiv pentru care au stabilit nişte tarife care să nu fie suficient de mari încât un utilizator să aleagă să facă un drum doar pentru a livra un pachet.

Gabriel Toma şi Alex Aurică, doi antreprenori din Galaţi, au pus ba­zele unui concept prin care vor să faci­liteze trimiterea de pachete dintr-o lo­ca­li­tate în alta, limitând astfel numărul de maşini care circulă pe şosele. Pacofer, aplicaţia prin care pot fi puşi în legătură cei care vor să trimită un pachet cu cei care îl pot livra, a devenit funcţională în decembrie 2023, iar până acum a strâns câteva sute de utilizatori.

„Totul a pornit la finalul anului 2020, în urma unei situaţii personale, care a necesitat primirea unui pachet în regim de urgenţă. Am plecat cu niş­te prieteni să urcăm pe Vârful Negoiu, dar am uitat încălţămintea adecvată acasă, în Galaţi. Cu puţin noroc, am gă­sit pe cineva care să-mi aducă încăl­ţă­mintea şi ne-am sincronizat. Acela a fost punctul de plecare în realizarea aplicaţiei“, a spus Gabriel Toma la emisiunea online ZF Economia verde.

Din 2021 a început să lucreze la această idee, iar doi ani şi jumătate mai târziu a concretizat-o sub forma aplicaţiei Pacofer.

„Pe la începutul anului 2021 m-am alăturat acestui proiect, după ce Gabriel m-a abordat. Am discutat şi am început să implementăm totul, pas cu pas. Ne-am propus să transformăm modul în care se fac livrările de pa­che­te, dar să punem accent şi pe protecţia mediului. Vrem să strângem în jurul aplicaţiei o comunitate cu valori de sustenabilitate şi responsabilitate pen­tru mediu“, a spus Alex Aurică, şi el implicat în business. Cei doi antre­prenori şi-au propus de la început ca Pacofer să nu fie o altă firmă de curierat, motiv pentru care au stabilit nişte tarife care să nu fie sufi­cient de mari încât un utilizator să aleagă să facă un drum doar pentru a livra un pachet.

Alex Aurică, cofondator Pacofer: Vrem să ajungem în punctul în care, atunci când cineva are de făcut o deplasare undeva, să devină un automatism să posteze în aplicaţie unde merge şi să se ofere să ducă sau să aducă un pachet.


„Tariful poate acoperi în jur de 50-60% din cheltuielile de călătorie. Nu­mărul maxim de pachet care poate fi transportat de cineva este trei, iar pre­ţul este stabilit de cel care oferă cursa, ţinând cont de nişte limite mi­nime şi maxime, calculate pe baza unui algo­ritm, în funcţie de tipul pa­chetului şi de distanţă. Vrem ca asta să nu devină un business pentru oameni, iar ei să nu se deplaseze strict cu scopul de a livra pachete“, a explicat Gabriel Toma.

Aplicaţia Pacofer poate fi descărcată gratuit, iar utilizatorul trebuie să-şi facă un cont, apoi are două opţiuni: să ofere un pachet sau să posteze că are de făcut un drum undeva. Soluţia funcţionează doar după modelul C2C – consumer to consumer, neimplicând şi companii.

„Noi avem un comision modic, de 5 lei pe cursă. Îţi poţi seta alerte astfel încât să fii informat când cineva are o cursă către oraşul unde ai tu nevoie să trimiţi un pachet. Până acum au fost oferite curse atât din Bucureşti, cât şi din câteva oraşe mai mici.“

După mai mult timp de funcţionare, cei doi fondatori vor să introducă noi facilităţi în aplicaţie, în urma feedbackului primit din partea utilizatorilor.

„În primul an de activitate, vrem să ajungem la 10.000 de utilizatori. Vrem să analizăm datele de la utilizatorii noştri şi să vedem în ce direcţie trebuie să mergem, ce ar mai fi de îmbunătăţit“, a spus Gabriel Toma.

Totodată, el şi asociatul său vor să popularizeze conceptul şi aplicaţia.

„Vrem să ajungem în punctul în care, atunci când cineva are de făcut o deplasare undeva, să devină un automatism să posteze în aplicaţie unde merge şi să se ofere să ducă sau să aducă un pachet“, a spus Alex Aurică.

Pacofer vrea să demonstreze totodată că tehnologia şi inovaţia pot merge mână în mână cu protejarea mediului.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Raiffeisen Bank