Eveniment

Analiză Vola.ro: Românii care au călătorit cu avionul în luna iunie s-au confruntat cu 55% mai multe zboruri anulate decât în luna anterioară

Analiză Vola.ro: Românii care au călătorit cu avionul...

Autor: Cosmin Pirv

21.07.2023, 12:37 85

Românii care au călătorit cu avionul în luna iunie s-au confruntat cu 55% mai multe zboruri anulate decât în luna anterioară, potrivit unei analize Vola.ro.

Totodată, din totalul de modificări ale orarului de zbor, 59% au fost întârzieri mai mici de 5 ore şi aproximativ 14% întârzieri de peste 5 ore. „Practic, sute de mii de români au fost afectaţi doar în ultimele 2 luni şi jumătate, iar surprizele neplăcute nu par a se termina prea curând”, arată reprezentanţii agenţiei de turism online.

Aceştia dau ca exempli, ziua de 15 iulie, când pasagerii cu zboruri de Italia au fost nevoiţi să caute soluţii de rezervă, întrucât zborurile lor au fost anulate din cauza grevei de pe aeroporturile italiene. Aproape 1000 de zboruri au fost în total anulate, fiind afectaţi aproximativ 25.000 de pasageri care zburau către şi dinspre destinaţii din toată lumea. În acelaşi weekend au fost în grevă şi piloţii belgieni care operează zboruri pentru o companie low-cost foarte cunoscută şi populară în Europa, astfel că, la numărul zborurilor anulate s-au mai adăugat 120, iar altor mii de pasageri le-au fost stricate planurile.

Pentru zborurile înregistrate din şi înspre România, compania aeriană Wizz Air se află în capul listei, cu un total de peste 40% de zboruri anulate / întârziate, conform datelor furnizate de Vola.ro. Pe locul 2 se află compania Hisky, cu un procent de peste 10%, urmată la mică distanţă de Ryanair. Lufthansa, Air Connect, Tarom, Aeroitalia şi Austrian Airlines se află şi ele pe lista companiilor care au anunţat modificări considerabile ale orarului de zbor în prima lună de vară.

Probleme au apărat nu doar la companiile low-cost, ci şi la cele de linie, astfel că specialiştii Vola.ro recomandă tuturor pasagerilor să îşi ia măsuri de precauţie.

Printre aeroporturile externe care au întâmpinat cele mai multe probleme se numără Londra, Dublin, Paris, Eindhoven, Bruxelles sau Roma. Acestea sunt destinaţii în care călătoreşte diaspora sau destinaţii de city-break şi nu neapărat destinaţiile tipice de vacanţă ale romanilor.

Din studiul realizat se poate observa că zborurile cele mai afectate de întârzieri sau anulări sunt cele care urmează să fie efectuate în a doua parte a zilei. Este vorba în special de zborurile realizate cu avioane care fac mai multe rotaţii într-o zi. „De exemplu, un zbor poate pleca de la Bucureşti la Roma dimineaţa, de la Roma se întoarce la Bucureşti la amiază, urmând să zboare spre Barcelona şi retur. Dacă pe unul dintre tronsoane are loc o întârziere, aceasta poate decala programul pentru toate zborurile următoare”, arată specailiştii.

Conform acestora, problemele tehnice şi lipsa de personal calificat sunt printre cele mai frecvente probleme pe care le menţionează companiile aeriene post-pandemie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO