Eveniment

Bechtel mai angajeaza 5.000 de oameni pentru autostrada pana in 2010

Bechtel mai angajeaza 5.000 de oameni pentru autostrada pana in 2010

Bogdan Sgarcitu, directorul de comunicare al Bechtel: Constructia primului tronson de autostrada in acest an va fi posibil numai daca toate institutiile implicate vor coopera si ne vor sprijini eforturile pentru a implini acest obiectiv.

26.06.2008, 19:02 16

Pentru Bechtel lucreaza in prezent aproape 3.000 de angajati, din acestia 93% fiind romani. Reprezentantii companiei americane sustin ca personalul a ajuns la numarul optim si nu mai au nevoie de oameni in plus la momentul actual.
"Estimam ca, pentru perioada de varf a constructiilor, care va fi atinsa in 2010, compania noastra va avea peste 8.000 de angajati", a declarat pentru ZF Transilvania Bogdan Sgarcitu, directorul de comunicare al Bechtel.
Conform informatiilor fur-nizate de oficialii constructorului american, lucrarile ce se efectueaza in momentul de fata pe Autostrada Transilvania sunt in special terasamente, structuri si imbracaminti rutiere pe tronsonul 2B (Cluj Vest - Campia Turzii), respectiv activitati de terasamente si structurale pe tronsonul 3C (Suplacu de Barcau - Bors).
Daca in anumite portiuni de pe tronsonul 2B s-a inceput instalarea si nivelarea fundatiei de balast si piatra sparta, pe tronsonul 3C se executa in unele locuri activitati de indepartare a solului vegetal, se face excavare in masa si in unele portiuni se efectueaza instalarea pilotilor si lucrari de fundatie. In ce priveste exproprierile, pe tronsonul 2B aproximativ 80% din terenuri au fost deja expropriate, iar pe tronsonul 3C, numai 46%.
Reprezentantii autostrazii au declarat ca una dintre principalele probleme este legata de faptul ca, desi lucrarile au inceput de patru ani, inca nu le este pus la dispozitie tot terenul. Cele mai mari dificultati sunt pe tronsononul Suplacu de Barcau - Bors, unde de cateva luni sunt probleme din cauza exproprierilor.
Reprezentantii Bechtel spun ca autoritatile, prin Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), au virat doar sumele restante pentru constructiile realizate din decembrie anul trecut si pana in martie anul acesta, cat si cele legate de expropierea terenurilor sau descarcare arheologica.
In martie, oficialii CNADNR au afirmat ca fondurile pentru anul curent s-au terminat, dar ca vor fi facute realocari bugetare.
Conform declaratiilor ministrului transporturilor Ludovic Orban, Bechtel a primit fonduri suplimentare de peste 200 de milioane de euro.
Ministerul Transporturilor si Compania Nationala de Drumuri si Autostrazi au cerut companiei americane sa finalizeze 25 de kilometri de autostrada intre localitatile Tureni si Valisoara din judetul Cluj. "Constructia primului tronson de autostrada in acest an va fi posibil numai daca toate institutiile implicate vor coopera si ne vor sprijini eforturile pentru a implini acest obiectiv", a declarat Bogdan Sgarcitu.
Reprezentantii Bechtel sustin ca obligatiile contractuale prevad ca tronsoanele 2B si 3C vor fi finalizate in 2010, dar oficialii ministerului au afirmat ca vor incepe lucrarile la portiunea Mihailesti - Suplacu de Barcau si ca in septembrie se va lucra pe portiunea Cluj - Mihailesti, ambele avand ca termen de finalizare 31 decembrie 2011.
Proiectul construirii Autostrazii Transilvania pe relatia Brasov-Bors (415 km) a inceput in 2004, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro, acordat companiei americane Bechtel.
Lucrarile au fost intrerupte la jumatatea anului 2005, cand autoritatile au inceput reanalizarea contractelor incheiate de guvernarea precedenta. Ca urmare a sistarii lucrarilor, termenul de finalizare a autostrazii, stabilit initial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO