Eveniment

"Criza? cea mai mare oportunitate!"

"Criza? cea mai mare oportunitate!"

Autor: Iuliana Roibu

19.03.2016, 15:59 5845

Anul trecut, cifra de afaceri a Green Village a fost de 1,3 milioane de euro, iar anul acesta se îndreaptă către 1,8 milioane de euro. Experienţa din acest an cu Green Village l-a convins pe Anastasiu să facă pasul următor în 2017: „Eu sunt decis să îmi asum riscul unui charter pentru Deltă, dintr-un oraş din Germania la Tulcea. La Tulcea este aeroport refăcut recent, cu pistă pe care poate ateriza un Boeing 737, dar nu este folosit. De la anul, aş dori să îl folosim noi, alături de câţiva colegi din Deltă cu care mă voi asocia pentru acest charter. Asta înseamnă între 130 şi 170 de locuri pe săptămână şi eu cred că îl putem face fără să pierdem bani, ba chiar dimpotrivă“.

Pentru acest an, numărul turiştilor din Germania care vor merge la Green Village este de ordinul sutelor, pentru că pe mulţi îi sperie transferul: „Ei trebuie să vină la Bucureşti, de aici mergem la Tulcea de acolo ne transferăm cu barca, e mai complicat. Ce am menţionat eu în strategia de vânzare este că tot drumul până la Green Village este o experienţă în sine, pentru că e cel mai frumos drum din România“. Dragoş Anastasiu mai are însă un as în mânecă, pe care vrea să îl scoată odată cu promovarea charterului de la anul: „Mai este o problemă: piaţa austriacă şi germană vând Green Village ca fiind litoral românesc. Aici sunt două greşeli: Green Village are ceva în plus faţă de litoralul românesc, iar litoralul românesc nu este exotic. Delta Dunării este însă exotică, iar Green Village trebuie vândut aşa cum este: o destinaţie exotică. Faţă de delta Mekongului din Vietnam, pot spune că Delta Dunării nu e cu nimic mai prejos. Şi ca să ajungi în Vietnam faci ceva drum şi costă ceva bani“. 

Al doilea loc în care Dragoş Anastasiu a ajuns să facă management şi a devenit investitor este la Cund, în inima Transilvaniei. „Am decis să fim parte din dezvoltarea locurilor care ne-au plăcut. Aşa că, după ce am cumpărat Green Village, am investit în Valea Verde, unde Eurolines a luat 23%, iar UNITH2B a preluat 7%“. 

„La Valea Verde e altceva, pentru că fondatorii, Ulrike şi Jonas Schäfer, sunt acolo de mulţi ani, sunt îndrăgostiţi de Transilvania şi serviciile sunt ireproşabile, sunt case săseşti refăcute tradiţional. Noi ne-am asociat acolo pentru că vrem să extindem, să facem un eco chalet, să vindem servicii de lux pentru străinătate. Visul meu e să vină oamenii cu elicopterul şi să stea o săptămână dizolvaţi în natură şi în spa, să înoate în lacul ecologic şi să adune trufe cu câinii“, explică zâmbind Dragoş Anastasiu. Anul acesta, la Valea Verde vor fi funcţionale 25 de entităţi (case şi vile), care vor putea caza cam 60 de persoane. Anul trecut, cifra de afaceri de la Valea Verde a fost de 400.000 de euro. „Noi am investit pentru potenţialul zonei, iar proprietarii au fost interesaţi să ne asociem pentru că extinderea are nevoie şi de vânzări mai mari, de marketing şi de susţinere.“

Şi la Valea Verde va fi nevoie de buget de investiţii anul acesta. Dar planurile de investiţii ale lui Dragoş Anastasiu merg pe mai multe paliere: „Am lansat un minifond de investiţii, care se cheamă Travel Arena şi care are disponibili 150.000 de euro pentru trei proiecte în turism. Acum aştept să finanţez cele mai interesante proiecte: agenţii online de turism, pensiuni şi încerc să mobilizez tineri până în 35 de ani, pentru că sunt supercreativi. Prea are toată lumea fonduri de investiţii în hi-tech, eu am făcut un fond în turism“. În afară de Travel Arena, „ne vom mai înnoi flota de autocare, la Green Village investim 500.000 şi mai avem 4 agenţii de deschis. În continuare investim în online – am lansat recent o nouă dezvoltare tehnologică: traviola.ro, un serviciu pentru agenţii, care facilitează vânzarea de produse turistice. De asemenea, mai investim şi în tuitravelcenter.ro, pentru care derulăm o campanie de vânzări de aproximativ 200.000 de euro pe early booking pentru toate charterele noastre (am crescut numărul de locuri la chartere pe Turcia, Grecia şi Spania până la aproximativ 15.000 de locuri)“. Turcia, principala destinaţie de vacanţă a românilor, este în acest an în atenţia tuturor deoarece ruşii o vor ocoli pe fondul tensiunilor politice, iar serviciile s-au ieftinit: „Cuvântul de ordine este acum siguranţa. În Turcia va fi nebunie anul acesta pentru că nu mai vin ruşii. Tocmai s-a terminat târgul de turism, noi am vândut în patru zile de peste jumătate de milion de euro şi 80% a fost Turcia, pentru că e ieftin“.

Reţeaua TUI Travel Center este principalul motor al businesslui Eurolines, care are peste 650 de angajaţi şi va atinge 125 milioane de euro în 2016: „Cele 77 de agenţii, alături de cea online, au depăşit 70 de milioane de euro anul trecut şi estimăm cam 75 de milioane de euro pentru anul acesta. Transportul mai aduce cam 12 milioane de euro, deşi a scăzut ca procent din business, dar el a tot crescut ca volum din 2010 încoace. În 2009 am avut o scădere mare, de peste 25%, iar din 2010 am tot crescut, cu câte 5-10-12% pe an în fiecare an. Lumea mai merge cu autocarul, este o nişă care va folosi mereu acest serviciu. Piaţa se consolidează, iar noi putem câştiga multă cotă de piaţă mai ales de la Atlassib, care sunt de câteva ori mai mari decât noi. Nu cred că piaţa aceasta va mai creşte, dar chiar şi aşa, în scădere, e o piaţă în care putem să creştem“.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO