Eveniment

Limbile străine „exotice“ aduc salarii de peste 1.300 euro net lunar într-un call center

Limbile străine „exotice“ aduc salarii de peste...

Autor: Corina Mirea

21.10.2013, 20:43 3184

Tinerii care îşi caută un job, dar care nu au experienţă pe piaţa muncii pot câştiga între 1.000 de euro (1.450 de euro brut) şi peste 1.300 de euro (1.900 de euro brut) net pe lună dacă optează pentru un post vacant scos la concurs de o firmă de call center de pe plan local.

Condiţia pentru ca tinerii absolvenţi să obţină un astfel de salariu este să cunoască o limbă străină „exotică“ precum sunt norve­giana sau olandeza, arată o analiză realizată de compania americană Computer Generated Solutions (CGS).

„Salariile acordate angajaţilor care cunosc aceste limbi străine ajung la acele niveluri pen­tru că vorbitorii respectivi sunt greu de gă­sit pe piaţa muncii, iar noi avem cereri pe aceste segmente din partea companiilor-cliente pentru care furnizăm serviciile de outsourcing. În plus, în general, solicităm aceloraşi angajaţi inclusiv dezvoltarea unui anumit set de competenţe suplimentare (cel mai adesea tehnice), pe baza trainingurilor susţinute în firmă împreună cu companiile beneficiare. Prin urmare, ajungem astfel la un profil de angajat care trebuie retribuit pe măsură“, spune Vladimir Sterescu, country manager al CGS în România.

Printre posturile pentru care companiile de outsorcing din România oferă cele mai mari salarii se numără şi cele care necesită cu­noaş­terea unor limbi străine precum germana sau portugheza, pentru care ofertele variază, în medie, între aproape 600 de euro şi aproxi­mativ 850 de euro net pe lună (adică 850 - 1.200 de euro brut lunar), potrivit aceleiaşi analize. Posturile cel mai dificil de ocupat sunt cele care se adresează vorbitorilor de limba germană, întrucât standardele solicitate la nivel de limbă vorbită sunt foarte ridicate şi trebuie să fie completate de diferite aptitudini tehnice.

„Avem în faţă provocări consistente pentru anii viitori, în condiţiile în care mediul economic va continua să impulsioneze necesitatea unei cât mai mari eficientizări a fiecărei companii, iar outsourcingul re­prezintă o soluţie în acest sens. Compo­nenta profesională câştigă deci o amploare din ce în ce mai mare, aşa încât, în măsura în care tinerii se vor orienta spre studii şi calificări care au şi vor avea cerere pe piaţa muncii, se va genera o situaţie «câştigătoare» pentru toată lumea. Prin urmare, cifrele şomajului în rândul generaţiei tinere din România vor putea să scadă consistent de la nivelul ameninţător din prezent“, a mai precizat Vladimir Sterescu.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 22.10.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO