♦ În Călăraşi, ponderea elevilor cu medii mai mari de 8 în clasele V-VIII care s-au înscris la evaluarea naţională şi nu au promovat examenul este de 14%, în Arad ponderea este de 13,5%, iar în Giurgiu este de 13% ♦ La polul opus, au fost cinci judeţe şi Capitala unde ponderea elevilor cu medii mai mari de 8 în clasele V-VIII care s-au înscris la evaluarea naţională şi nu au promovat examenul a fost de 6%, respectiv: Iaşi, Brăila, Cluj, Galaţi, Prahova ♦ Un număr de 21 de judeţe au avut o pondere de peste 10% ♦ Per total, ponderea la nivel naţional a fost de 9%.
Diferenţa dintre sistemul de evaluare al profesorilor de-a lungul şcolii generale şi cerinţele de la examenele naţionale se vede în numărul elevilor cu medii mari în clasele V-VIII care nu au reuşit să treacă anul acesta de Evaluarea Naţională.
Astfel, aproape 14.500 de elevi care au avut media generală mai mare de 8 în clasele V-VIII nu au reuşit să treacă de evaluarea naţională anul acesta, adică să obţină media 5, după cum arată datele de la Ministerul Educaţiei transmise la solicitarea ZF.
„Totalul elevilor care au susţinut Evaluarea Naţională 2023 este de 154.115. Dintre aceştia, ponderea elevilor cu medii mai mari sau egale cu 5 (cinci) a fost de 76,4% (117.798 de elevi), în timp ce 36.317 candidaţi (23,6%) au obţinut medii sub 5 (cinci)”, a mai transmis Ministerul Educaţiei.
Pe judeţe, Călăraşi, Arad şi Giurgiu au ocupat primele locuri în clasamentul după ponderea de elevi cu media generală peste 8 în clasele V-VIII care s-au înscris la evaluarea naţională şi nu au promovat examenul.