Media & Advertising

Europa de Est este piaţa de publicitate cu cea mai rapidă revenire

Europa de Est este piaţa de publicitate cu cea mai rapidă revenire

Click pe poza pentru imaginea marita

Autor: Bogdan Cojocaru

29.07.2011, 00:02 301

Europa Centrală şi de Est este piaţa depublicitate cu cea mai rapidă creştere din lume estimată pentruperioada 2011-2013, după un declin abrupt în 2009, din cauza celeimai severe crize economice mondiale de după cel de-Al Doilea RăzboiMondial, potrivit unui studiu al ZenithOptimedia, unitate a celuimai mare grup de media din lume, Publicis. Creşterea solidă acheltuielilor de promovare se va menţine până cel puţin în2013.


La nivel mondial, recuperarea pieţei publicităţii este mai lentă înacest an decât în cel anterior. Cheltuielile pentru publicitatesunt mai reduse deoarece preţurile mari ale petrolului au creatpresiuni asupra cheltuielilor consuma'torilor şi companiilor, iarcriza datoriilor din zona euro a afectat încrederea în stabilitateaeconomiei mondiale.


În plus, în Orientul Mijlociu cheltuielile pentru publicitate vorscădea anul acesta din cauza turbulenţelor sociale şi crizelorpolitice din această regiune. De altfel, piaţa publicităţii dinOrientul Mijlociu este singura care evoluează negativ anul acesta.De asemenea, piaţa din Japonia a fost afectată sever de puterniculseism care a lovit arhipelagul în luna martie.


Creşterea cheltuielilor pentru publicitate la nivel mondial din2011 este, ca şi în 2010, neuniformă, cu ritmuri mai accelerate înţările emergente din regiuni precum Europa Centrală şi de Est sauAmerica de Sud sau mai lente pe pieţe mature, saturate, din SUA şivestul Europei.


Cea mai mare piaţă pentru publicitate va rămâne SUA, urmată deJaponia, China şi Germania. Aceste ţări sunt şi cele mai marieconomii ale lumii şi au, prin urmare, un potenţial enorm deconsum.


ZenithOptimedia anticipează că importanţa televiziunii şiinternetului ca mijloace de promovare a publicităţii va creşte înurmătorii doi ani, în detrimentul celei a suporturilor print,precum ziarele şi revistele, şi a radioului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO