Media & Advertising

Michael Garin, directorul executiv al CME: Avem aspiratii de extindere pe noi piete

Michael Garin, directorul executiv al CME: Avem aspiratii de extindere pe noi piete

Michael Garin, directorul executiv (CEO) al CME: "Suntem un potential cumparator daca apar statii TV de vanzare. Practic, in regiune nu poate avea loc nicio vanzare fara sa fim si noi contactati pentru ca este cunoscut interesul nostru de crestere."

19.10.2007, 21:28 9

"Avem aspiratii de extindere, insa nu putem vorbi de planuri concrete pentru ca mai intai trebuie sa gasim si vanzatori. Noi suntem un potential cumparator daca apar statii TV de vanzare. Practic, in regiune nu poate avea loc nicio vanzare fara sa fim si noi contactati pentru ca este cunoscut interesul nostru de crestere", a declarat Michael Garin, directorul executiv (CEO) al CME, pentru ZF cu ocazia Investor Day organizata de CME ieri la Bucuresti.
El spune ca strategia companiei este sa-si imbogateasca portofoliul cu tot atatea canale TV cate poate absorbi piata de advertising si cat permit organismele de reglementare.
Pana cand va aparea o oportunitate pe piata TV din regiune, CME intentioneaza sa preia modelul de structura multi-channel dezvoltat deja in Romania in toate celelalte cinci tari in care este prezenta - Cehia, Slovacia, Slovenia, Croatia, Ucraina.
"In Romania avem cea mai diversificata platforma multi-channel, cu cinci posturi, si toate dezvoltarile de pe celelalte piete ale noastre sunt inspirate dupa acest model. In Slovenia avem deja doua canale, la fel in Slovacia si Cehia, iar in Ucraina trei", a mentionat Garin.
Anul trecut, CME a inregistrat venituri totale de 603 milioane de dolari si un profit operational (EBITDA) de 218 milioane de dolari. CME este listata pe piata bursiera americana Nasdaq, iar la nivelul de miercuri al pretului actiunilor valoarea companiei era de 4,3 miliarde de dolari.
Directorul general al PRO TV, Adrian Sarbu, numit incepand de ieri in functia de director operational (COO) al grupului, spune ca platforma din Romania functioneaza ca un one-stop-shop, prin care advertiserii isi pot atinge toate tintele de public apeland exclusiv la statiile TV operate de CME.
"Vom dezvolta mai departe strategia multi-channel. Aceasta ne permite sa avem si o strategie de vanzari diversificata pe pachete care sa acopere toate nevoile pietei de advertising. De asemenea, vom implementa un sistem de Media Asset Management pentru a sustine distributia multi-platforma", a declarat Sarbu.
Compania PRO TV, care a avut anul trecut venituri de 148 de milioane de dolari, cu un profit operational de 65,9 milioane de dolari, detine posturile locale de televiziune PRO TV, Acasa, PRO TV International, PRO Cinema si sport.ro.
Michael Garin are incredere in managementul local de pe pietele pe care CME este prezenta si se bazeaza pe expertiza legata de specificul fiecarei piete in parte.
"Adrian Sarbu nu este doar un om cu idei si un bun organizator, ci stie foarte bine si sa construiasca echipe. Promovarea lui in functia de COO al grupului este si un compliment pentru echipa de management din Romania, in care am incredere ca va continua dezvoltarea afacerilor", spune Garin.
El adauga faptul ca un front strategic pentru CME in perioada urmatoare va fi piata new media. "New media este viitorul si intentionam sa investim substantial in internet. Obiectivul nostru este sa ajungem intre primii trei jucatori in domeniu in fiecare tara in care suntem prezenti, folosind toate modelele care functioneza deja in Vest."
Adrian Sarbu considera ca toate pietele in care grupul opereaza isi vor mentine un ritm rapid de crestere in urmatorii cinci ani. "Cred foarte mult intr-o crestere rapida. Ar fi putut aparea o incetinire din cauza turbulentelor financiare din SUA, insa se vede ca pietele din regiunea noastra nu au fost deloc afectate."
El remarca aglomeratia de pe piata de televiziune din Romania, insa estimeaza ca viteza foarte mare de crestere pe retail va sustine si o dinamica rapida a pietei de advertising. "35 de canale se bat pentru audienta, insa aceasta este uneori ca apa in desert, toate posturile inregistrand anul acesta scaderi de rating din cauza incalzirii vremii, care reduce timpul petrecut in fata televizoarelor", a mentionat Sarbu.
El spune ca posturile TV pe care CME le opereaza in Romania se vor concentra din ce in ce mai mult pe continut local, insa cu un control atent al costurilor avand in vedere ca investitiile in productii locale pot deveni scumpe. "Publicul nu ne da nicio sansa: vrea continut local, la calitate vestica."
El adauga faptul ca in noua pozitie de COO al grupului va incerca sa faca pentru alte statii ale CME ceea ce a facut in ultimii ani pentru cele din Cehia si Slovacia, pe care le-a avut in subordine, urmand sa se ocupe si de "viitoarele operatiuni pe care CME si le va include in portofoliu".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO