Iniţial,Alexandru Dobrescu, şeful companiei, avea în minte o creşteresimilară cu cea de anul trecut, de circa 5%, din cauza unorconstrângeri legate de capacitate.
Avândînsă un grad de încărcare de 80-85%, oficialii de la centru algrupului aerian au alocat o capacitate mai mare pentru România,astfel, prognoza de creştere merge acum către 10%.
Anultrecut, Air France-KLM a raportat o creştere a numărului depasageri de 6% pe ambele segmente, ajungând la un interval de300-500.000 de pasageri transportaţi, potrivit calculelor BusinessMagazin.
Peste80% dintre pasagerii care se îmbarcă în România călătoresc maideparte de Amsterdam, iar în cazul Parisului procentul este de60%.Anterior,în Air France avea o medie de 50%, iar în Amsterdam către75%.
Din iunie 2010, Tarom este membră a Alianţei SkyTeam, dincare face parte şi Air France KLM. În baza acestui parteneriat,compania românească poate duce pasagerii până în huburile de laParis şi Amsterdam al grupului franco-olandez, iar apoi primeşte ocotă-parte din zborurile către alte destinaţii, de obicei de lungcurier.
Anul trecut, cota de piaţă pentru 2010 a AFKLM în România afost de 16%, în creştere faţă de anul precedent, pentru că "şicondiţiile de piaţă au fost mai prielnice", iar cifra de afaceri aurcat cu 5%, spune Dobrescu.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels