Mediafax.biz Exclusiv

Au muşcat serios din piaţă: mărcile private ar putea ajunge la vânzări de un miliard de euro anul acesta

Au muşcat serios din piaţă: mărcile private ar putea ajunge la vânzări de un miliard de euro anul acesta

Autor: Cristina Rosca

12.12.2011, 12:00 1361

Pe o piaţă de retail în care lupta se dă exclusiv pe preţ, mărcile private ale marilor jucători, până nu de mult necunoscute sau ocolite de români, câştigă tot mai mult teren, piaţa de profil urmând a depăşi pragul de un miliard de euro anul acesta.

Produsele Aro, Marca 1, Clever sau Pilos se găsesc acum tot mai frecvent în coşurile de cumpărături ale românilor care vânează preţul cel mai mic, principalul criteriu de achiziţie în această perioadă în care consumul continuă să scadă.

"Mărcile private ne permit totodată să ne diverisificăm paleta de produse", spune Thierry Destailleur, directorul general de operaţiuni al reţelei Cora.

Vânzările de alimente, detergenţi şi produse de igienă marca proprie Cora aproape s-au dublat anul trecut comparativ cu 2009 ajungând la circa 8% din total, respectiv 20 mil. euro, potrivit estimărilor ZF.

"Vânzările de produse Cora, Winny, Tradiţia Gustului vor continua să crească, la fel ca şi ponderea acestora în totalul vânzărilor noastre", mai spune Destailleur.

Au luat 7% din piaţă

Per total, în România, până la jumătatea acestui an, mărcile private ajunseseră "să cucerească" 7,2% din piaţa de FMCG, faţă de 6,3% în urmă cu un an, potrivit unei analize a companiei de cercetare de piaţă Nielsen.

"Cota private label (mărci private, n.red.) din total FMCG este raportată la Key Account Index - linie specifică din bazele noastre de date care include vânzările cumulate de la o parte din retailerii cu care coloborăm. Aşadar cota private label nu este din total piaţă, pentru că nu include Selgros, discounterii şi hypermarketurile cu care nu colaborăm, respectiv Kaufland, Auchan, ale căror date le estimăm", spun reprezentanţii Nielsen.

Există însă retaileri în cazul cărora ponderea depăşeşte cu mult media de la nivel naţional.

Spre exemplu, atât în cazul Carrefour, Profi, cât şi Billa mărcile private depăşesc 10% din vânzări. Mai mult, în cazul Lidl 80% din produse sunt mărci private.

În aceste condiţii, potrivit calculelor ZF piaţa ar putea atinge pragul de 1 mld. euro în acest an.

Cea mai mare penetrare a mărcilor private a avut loc în sectorul alimentar, unde ponderea a ajuns la 8,3%, faţă de 7,3% la jumătatea lui 2010, potrivit Nielsen România.

Şi în cazul bunurilor nealimentare ponderea a crescut de la 3,8% la 4,6% la jumătatea lui 2011, potrivit aceluiaşi studiu.

Sorana Georgia, cea care se află la conducerea lanţului de supermarketuri Billa, spune că dintre produsele mărci private din lanţul Billa cel mai bine se vând produsele alimentare de bază, băuturi, dulciuri, lactate, mezeluri, dar şi articole de la raioanele de cosmetice, detergenţi şi articole de menaj.

"În prezent pot spune că mărcile private Billa au o pondere de peste 12% din totalul vânzărilor. Este o creştere vizibilă, din ce în ce mai importantă de la an la an (...)".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO