Mediafax.biz Exclusiv

Extinderea se simte în vânzările magazinelor de mobilă Lem’s. La nouă luni creşterea este de 25%

Extinderea se simte în vânzările magazinelor de mobilă Lem’s. La nouă luni creşterea este de 25%

Autor: Ioana David

21.10.2011, 10:46 260

"Rezultatele obţinute până la finalul lunii septembrie 2011 sunt uşor peste valoarea estimată la începutul anului", a spus Florin Cuturuba, director de vânzări al companiei.

Reţeaua de magazine Lem's cuprinde 108 unităţi, iar fabrica este situată în judeţul Prahova (aproape de Câmpina). Bazele Lemet au fost puse în urmă cu 20 de ani de Alexandru Rizea, iar extinderea în retail a fost accelerată în ultimii ani.

Istoria Lemet

Potrivit revistei BUSINESS Magazin (www.bmag.ro) Alexandru Rizea a demarat această afac ere "pentru că de asta văzuse că este nevoie".

Fiind de formaţie inginer şi lucrând anterior într-o fa brică de piese turnate, îi plăceau produsele in dustriale, după cum spunea fiul său Adrian, impli cat de asemenea în business. Numele firmei - Lemet - este un acronim pentru cuvintele "lemn" şi "metal", adică materialele cu care lucra, încă de la început antreprenorul prahovean.

Primele utilaje erau făcute de Alexandru Rizea, apoi au cumpărat unele la mâna a doua de prin ţară. În urmă cu peste ze ce ani, când au avut su fi cient de mulţi bani de chel tuit pe utilaje, le-au luat de peste hotare, de la producători consacraţi.

Odată aduse aceste utilaje, a urmat o altă eta pă, în care pentru a pu tea creşte volumele de vân zări au început să producă mobilă demon tabilă, în pachete plate. Pentru asta însă, designerii - compania are acum mai mulţi oameni care lucrează în de par tament - au reproiectat toate produsele.

Iar momentul de cotitură în dezvol tarea firmei a fost cel în care Lemet a înce put să vândă mobilă modulară.În aproape şapte ani de la lansare au produs peste 2,5 milioane de module.

În prezent halele de producţie se întind pe o suprafaţă de 30.000 de metri pătraţi, iar capacitatea de prelucrare este de aproximativ 1,2 milioa ne de metri pătraţi de PAL pe an.

Cu investiţiile înainte

La începutul anului Lemet a anunţat că şi-a programat în 2011 investiţii de 16 milioane de lei (3,8 milioane de euro), nivel dublu comparativ cu cel din 2010, bani care vor merge în dezvoltarea zonei de producţie şi a lanţului de magazine Lem's.

După nouă luni, compania a spus că principalele proiecte au fost extinderea reţelei (potrivit calculelor ZF au fost deschise aproximativ 20 de magazine de la începutul anului), darea în funcţiune a unei hale industriile cu o suprafaţă de 6.000 de metri pătraţi şi implementarea unui proiect cu fonduri europene de 6 milioane de euro (realizat în proporţie de 60% până acum), pentru creşterea flexibilităţii producţiei.

Compania lucrează cu mai multe bănci printre care UniCredit Ţiriac Bank, BCR, ING, Banca Transilvania sau BRD.

Potrivit unor estimări anterioare ale companiei, vânzările reţelei de magazine de mobilă Lem's ar putea ajunge anul acesta la 176 de milioane de lei (41,2 milioane de euro), cu 23% mai mult faţă de 2010.

Separat, vânzările producătorului Lemet s-au ridicat anul trecut la 64,7 milioane de lei (15,4 mil. euro), potrivit datelor de la Registrul Comerţului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO