Mediafax.biz Exclusiv

Kaspersky Lab:2010 a fost caracterizat de o creştere a atacurilor lansate prin reţelele peer-to-peer

Autor: Razvan Craciun

24.03.2011, 10:32 9

"Reţelele P2P au reuşit să răspândească toate tipurile demalware - viruşi, backdoor, troieni, viermi, programe antivirusfalse, etc., Kaspersky Lab înregistrând cel puţin 3,2 milioane deatacuri P2P pe lună în ultima parte a anului", a declarat agenţieiMEDIAFAX Teodor Cimpoeşu, Managing Director Kaspersky Lab Româniaşi Bulgaria.

El a arătat că anumite incidente informatice din 2010 pot fiuşor clasificate ca fiind epidemii globale, datorită vitezei derăspândire.

"Aici sunt menţionate botnet-urile Mariposa, ZeuS, TDSS,Koobface (vierme transmis pe reţele sociale, în special Facebook),Sinowal şi Black Energy 2.0, toate acestea afectând milioane decomputere în întreaga lume. Viermele Stuxnet a fost apogeul acesteiînlănţuiri de incidente, deschizând drumul unor categorii demalware foarte complexe şi elaborate. Acesta din urma a marcatînceputul războiului cibernetic modern, cu scop de sabotajindustrial, demonstrând că graniţa dintre lume virtuală şi ceareală începe uşor-uşor să se erodeze", a spus Cimpoeşu.

Oficialul Kaspersky apreciază că, la nivel general, piaţa desecuritate IT din România este influenţat de schimbările care seproduc în economie, însă este, de asemenea, şi unul relativ stabil,nevoia de securizare a bunurilor digitale, personale sau ale uneicompanii, fiind între priorităţi.

"Cum mediul este în continuare afectat de turbulenţe, creştereaa fost mai degrabă de 3%-5% în 2010, comparativ cu cea de 10-11%estimată de IDC", a arătat Cimpoeşu.

Anul 2010 este considerat de Kaspersky Lab România ca fiind unulbun, cu creştere de peste 40% faţă de 2009.

"Acest lucru se datorează într-o măsură foarte mare reţeleinoastre de parteneri în care am investit mult şi pe care continuămsă o susţinem în toate iniţiativele de business care se vor ivi încontinuare. Pentru 2011 ne propunem acelaşi ritm, de 40% - săcreştem odată cu piaţa, dar să ne mărim şi cota de piaţă", a spusdirectorul Kaspersky Lab România şi Bulgaria.

Segmentul de securitate endpoint, zona de interes pentrucompanie, a ajuns în 2010 la 10,5-11 milioane de euro, conformestimărilor IDC.

"Pentru 2011, IDC vede o creştere a pieţei de securitate dinRomânia la aproximativ 12 milioane de euro, în timp ce Gartnerestimează o valoare de 11,5 milioane de euro", a subliniatCimpoeşu.
Numărul de angajaţi Kaspersky Lab România a rămas acelaşi din 2009,însă compania a extins şi consolidat reţeaua de parteneri şireselleri.

"Anul acesta ne vom concentra toate eforturile exclusiv pesusţinerea partenerilor noştri, prin programe şi acţiuni comune. Deasemenea, vom organiza o a doua ediţie a Roadshow-ului KasperskyLab dedicat partenerilor şi reseller-ilor noştri. La acestea seadaugă proiecte de marketing şi comunicare pentru susţinereavânzărilor. Pot spune că 2011 va fi anul partenerilor, deoarece levom fi mult mai aproape la nivel strategic, dar şi tactic", a maispus oficialul Kaspersky Lab România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels