Mediafax.biz Exclusiv

Oracle: Suntem surprinşi de decizia UTI de a da compania în judecată; proiectul este în derulare

23.01.2011, 13:49 22

Reprezentanţii direcţiei de comunicare corporatistă a UTI audeclarat, vineri, agenţiei MEDIAFAX că UTI a acţionat în instanţă,într-un dosar înregistrat pe 10 ianuarie la Tribunalul Bucureşti,compania Oracle România pentru implementarea defactuoasă a unuisistem informatic, care prezintă un grad ridicat deinstabilitate.

La acel moment, contactaţi de MEDIAFAX, reprezentanţii OracleRomânia nu au dorit să comenteze acuzaţiile UTI. "Oracle România nua primit o notificare oficială, prin urmare nu putem comenta asupraacestui subiect", au spus reprezentanţii Oracle.

Ulterior, compania a revenit, reprezentanţii acesteiaarătându-se surprinşi de decizia UTI de a acţiona în instanţăOracle, deoarece proiectul se află încă în desfăşurare şi estemonitorizat.

"Proiectul se află încă în desfăşurare, fiind monitorizat înpermanenţă de către managementul ambelor părţi. Mai mult decâtatât, echipa noastră de implementare se află la sediul UTI înpermanenţă, pentru a îndeplini sarcinile agreate. (...) Până înacest moment nu am primit nicio citaţie privind acţiunea intentatăde UTI Grup", au declarat reprezentanţii Oracle.

Potrivit companiei, soluţia livrată de Oracle este în producţiepentru 10 companii din cadrul UTI încă de la începutul anului 2010şi a fost extinsă la alte 8 firme din cadrul grupului la începutullui 2011.

"Ca orice alt proiect informatic complex, şi proiectul aflat îndesfăşurare la UTI Grup a fost obiectul mai multor întâlniri comunepentru identificarea celor mai bune soluţii, ultima dintre eleavând loc chiar în data de 21 ianuarie 2011. Aceste întâlniri vorcontinua în conformitate cu planul stabilit de comun acord", au maispus reprezentanţii Oracle.

În anul 2006, UTI încheiat cu Oracle România un contract careare ca obiect furnizarea unui sistem informatic complex, OracleE-Business Suite, versiunea 12.

"UTI are ca obiective strategice, printre altele, listarea la obursă regională în perioada următoare. În planul de pregătirepentru acest eveniment, figurează şi introducerea unui sisteminformatic de management performant şi transparent, care să deaîncredere investitorilor în vizibilitatea şi trasabilitateaoperaţiunilor economice", au declarat agenţiei MEDIAFAXreprezentanţii direcţiei de comunicare corporatistă a UTI.

Potrivit prevederilor contractuale, UTI urma să primeascăservicii furnizate în mod profesionist, în conformitate custandardele industriale şi certificatele ISO 9001: 2002 pentruservicii şi suport tehnic.

"În realitate, sistemul livrat cu foarte mare întârziere deOracle, prezintă un grad ridicat de instabilitate, genereazăaleatoriu erori, ceea ce conduce la carenţe în activitatea zilnicăa companiei şi influenţează negativ acurateţea rapoartelor şi ainformaţiilor consolidate. Mai mult, după un an de la termenulcontractual, aplicaţii cerute în mod expres de legislaţia dinRomânia nu au fost livrate, compania UTI fiind pusă în situaţia dea elabora manual documente contabile solicitate de legea română.Date fiind aceste deficienţe majore, care au cauzat importanteprejudicii şi care nu s-au rezolvat pe cale amiabilă, UTI a deschisacţiune în justiţie împotriva Oracle România, solicitând remediereadeficienţelor existente în derularea contractului şi a comenzilor,plata cheltuielilor de judecată, precum şi daune morale şi deîntârziere", au adăugat reprezentanţii UTI.

Potrivit acestora, pretenţiile financiare solicitate în dosarulînregistrat la tribunal au o "valoare semnificativă", fiindjustificate de valoarea mare a contractului şi de importanţasistemului informatic în procesul de listare la bursă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO