Politică externă

Hillary Clinton a strans 31 mil. dolari pentru campania electorala

17.04.2007, 19:45 10

Hillary Rodham Clinton este candidatul cu cele mai multe fonduri in randul celor care aspira la nominalizarea din partea partidelor pentru prezidentialele programate in SUA pentru 2008, a anuntat ieri presa americana.
The New York Times nota ca Hillary Clinton, 59 de ani, candidatul care are sanse reale de a deveni prima femeie-presedinte din istoria SUA, are stranse pana in prezent 31 de milioane de dolari, adica mai mult decat oricare alt posibil rival. La randul sau, The Washington Post mentiona ca senatoarea de New York a inregistrat in ultimele saptamani o crestere in fonduri mai mare decat toti pretendentii la nominalizarea din partea Partidului Republican la un loc. Pe locul doi in topul candidatilor cu cele mai multe fonduri stranse este unul dintre principalii oponenti ai lui Clinton in lupta pentru nominalizarea din partea democratilor la alegerile din 2008, senatorul de Illinois, Barack Obama, 45 de ani. Cu doar doi ani petrecuti in Senat, Obama anuntase saptamana trecuta ca a strans 25 de milioane de dolari, apropiindu-se vertiginos de fondurile stranse de fosta prima doamna a Americii. Senatoarea de New York il devanseaza doar cu cateva milioane de dolari pe Obama, in ciuda retelei sale imense de fundrasing, dezvoltata pe perioada campaniilor sale pentru Senat si ale sotului sau, Bill Clinton, pentru Casa Alba.
Avantajul lui Clinton in fata lui Obama se datoreaza transferului de 10 milioane de dolari din contul ei pentru Senat si limitarii pragului de cheltuieli, partial prin imprumuturi de 1,6 milioane de dolari de la cativa din consilierii ei importanti. In plus, ea mai are rezervate 7 mil. dolari, dar care pot fi utilizati doar in cazul in care Hillary Clinton va obtine nominalizarea din partea democratilor pentu a se inscrie in cursa pentru Casa Alba. Fondurile de campanie ar putea juca un rol decisiv la alegerile din 2008, din moment ce lupta electorala a inceput mai devreme ca de obicei. In plus, candidatii trebuie sa-i atraga de partea lor pe alegatorii din state mari, cum sunt California, New York si New Jersey, unde difuzarea de spoturi electorale la radiouri si televiziuni este foarte scumpa. Importanta fondurilor stranse e cu atat mai importanta cu cat alegerile prezidentiale din 2008 sunt anuntate a fi cele mai scumpe din istoria Statelor Unite, costul total al acestora putand depasi, potrivit analistilor, 1 mld. de dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO