Prima pagina

Austriecii schimba reteaua de furnizori ai Petrom pentru a creste vanzarile in benzinarii

09.08.2005, 20:11 465

Austriecii de la OMV, care detin pachetul majoritar al celei mai mari companii romanesti, au ajuns cu procesul de restructurare al Petrom in faza schimbarii sistemului de furnizori.

O masura similara a fost luata in urma cu circa patru ani, la venirea grupului anglo - indian LNM (care face parte acum din Mittal Steel) la Sidex Galati, cand noul proprietar a trecut la "curatarea" sistemului de traderi prin care era livrata productia combinatului si care a dus alaturi de alti factori la rentabilizarea companiei in mai putin de doi ani.

La Petrom, schimbarea retelei de furnizori are in vedere ridicarea calitatii serviciilor oferite clientilor la standardele OMV, dar si cresterea veniturilor obtinute din vanzarea produselor asa - numite complementare (ziare, bauturi racoritoare, snacks-uri etc).

"Suntem in faze avansate cu acest proces. Marii furnizori au fost deja stabiliti. O parte din cei vechi au ramas, in conditiile in care au raspuns nevoii noastre de a urma cerintele clientilor nostri. Efectul se va simti prin marirea paletei de servicii oferite intr-o benzinarie, a ofertei de produse, intentia noastra fiind de a ne fideliza clientii. De asemenea, vrem sa crestem astfel vanzarile de produse complementare. In Occident, ponderea vanzarilor de produse complementare in businessul unei benzinarii este in medie de pana la 30%. La Petrom, este de circa 12% - 15%", a declarat pentru Ziarul Financiar Gheorghe Constantinescu, directorul general al Petrom.

Noua politica de marketing a Petrom in reteaua de benzinarii vizeaza atingerea standardelor grupului austriac OMV. Statiile OMV sunt gandite ca centre de prestari servicii, asigurand pe langa distributia carburantilor si servicii suplimentare - de spalatorie auto (numite Top Wash), cafenea (Vienna Cafe & Snack), respectiv magazin cu produse de la accesorii auto la ziare, dulciuri, jucarii sau alimente. Recent, OMV a introdus in statiile sale din Romania si servicii de transfer rapid de bani intre diverse localitati ale tarii.

La ora actuala, reteaua de benzinarii a Petrom este in atentia OMV, care a anuntat mai multe masuri pentru a recupera terenul pierdut de Petrom pe piata benzinariilor, dar si schimbarea sistemului de operare al benzinariilor pentru a eficientiza reteaua.

Presedintele grupului OMV, Wolfgang Ruttenstorfer, afirma in luna iunie ca Petrom a pierdut cote de piata la nivelul benzinariilor, iar ca brandul propriu va fi relansat pana la finele acestui an.

Din cele peste 600 de statii Petrom, numai aproximativ jumatate corespund din punctul de vedere al calitatii, altele urmand sa fie modernizate.

Potrivit oficialilor Petrom, compania detine o cota de aproximativ 35% pe piata benzinariilor. Reteaua Petrom este formata din aproximativ 600 de statii de distributie a carburantilor, din care numai jumatate se situeaza la media de vanzari a pietei.

Pentru benzinariile companiei a fost aprobat deja un buget de modernizare, Petrom avand suficient cash flow pentru a derula investitii de un miliard de euro in Romania in urmatorii 2 - 3 ani. Portofoliul companiei este format din trei mari afaceri de baza - explorare si productie, rafinare si marketing, respectiv gaze.

OMV a preluat anul trecut pachetul de 51% din actiunile Petrom in cadrul unei tranzactii in valoare de 1,5 miliarde de euro.

Austriecii au schimbat aproape integral echipa de management a Petrom, pastrandu-l in functie pe Gheorghe Constantinescu ca director general executiv. adrian.mirsanu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels