Prima pagina

Mielul 2003: la plic, in bonuri valorice

21.04.2003, 00:00 24

Emitentii de tichete de masa s-au gandit sa le ofere companiilor o alternativa la clasica "prima de miel". Firmele Ticket Service, care emite tichetele Ticket Restaurant si Sodexho Pass (cu Gusto Pass) sunt pregatite pentru piata de sarbatori cu o noua forma de vouchere - tichetele de cadouri.
Este vorba de hartii de diferite valori care pot fi utilizate intr-o anumita retea de magazine pentru achizitia de bunuri si servicii si au un regim de circulatie similar celui al tichetelor de masa. Diferenta este ca sunt deductibile fiscal, dar cu o anumita limita.
Cele doua companii au lansat cam in aceeasi perioada aceste tichete, respectiv in urma cu doua saptamani. Ambele companii au acest produs de mai multi ani pe plan international. Ticket Service a lansat Ticket Cadou, tichete disponibile in trei variante nominale: 100.000, 150.000 si 200.000 de lei, a declarat pentru Ziarul Financiar Emmanuel Malan, directorul general al companiei, care este divizia autohtona a grupului Accor, unul dintre liderii mondiali in domeniul hotelier si al serviciilor corporate. "In doua saptamani am vandut astfel de tichete catre 100 de companii si am afiliat 200 de magazine. Pana la sfarsitul anului, vrem sa includem in reteaua Ticket Cadou 2-3.000 de magazine si sa livram tichete catre aproximativ 2.000 de companii", a adaugat Malan.
El nu a precizat cat a incasat Ticket Service pana acum din aceasta afacere, spunand doar ca "sumele nu sunt inca mari pentru ca oamenii testeaza piata". Grupul Accor emite asemenea tichete in 23 de tari.
Reprezentantii Sodexho nu au putut fi contactati pana la inchiderea editiei, insa, potrivit site-urilor companiei, tichetele de cadouri ale corporatiei Sodexho Pass sunt disponibile si pe piata romaneasca sub denumirea Cadou Pass, Romania fiind a 16-a tara in care sunt introduse.
Aceasta nu este prima "pliere" de acest tip la cerintele pietei. De Craciun, Beauty Shop, Gima si Marks & Spencer au avut o oferta de vauchere pentru cadouri.
Tichetele de cadouri sunt achizitionate de companii si distribuite ulterior angajatilor sau chiar partenerilor de afaceri cu diferite ocazii, precum sarbatorile de Pasti, Craciun sau zile ca 8 Martie si 1 Iunie, fiind deductibile in limita cheltuielilor de protocol. Acestia le utilizeaza in magazinele afiliate retelelor, care le vor returna ulterior emitentilor. In cele doua retele sunt incluse magazine de imbracaminte, incaltaminte, cosmetice, electrocasnice, echipamente sportive.
Companiile scapa astfel de bataile de cap legate de achizitia de cadouri, atat pentru angajati, cat si pentru clienti, in timp ce beneficiarii au avantajul ca-si pot cumpara ceea ce doresc. Ca urmare, cererea pentru astfel de produse ar putea fi destul de mare. Insa, sumele incasate din vanzarea tichetelor de cadouri nu vor depasi valoarea tichetelor de masa, aceasta fiind o nevoie sociala, spune Malan.
Cele doua firme sunt cei mai mari emitenti de tichete de masa de pe piata romaneasca, care este disputata cinci jucatori. Mai noi pe aceasta piata sunt companiile Hungastro, emitentul tichetelor cu acelasi nume, International Financial Service, emitentul tichetelor Bon Appetit si SC Cheque Dejeuner Romania SRL, care emite tichetele Cheque Dejeuner.
Ticket Service este prezenta pe piata romaneasca din 1998 si emite, potrivit oficialilor firmei, tichete pentru circa 615.000 de salariati din cadrul a aproape 18.000 de firme, adica o cota de 42% din piata (in primul trimestru al anului de tichete de masa au beneficiat 1.426.000 de utilizatori).
Sodexho Pass s-a infiintat in 1998 si detinea la sfarsitul anului trecut o cota de piata de aproximativ 35%, conform lui Satya Menard, director general al companiei, avand o retea de 16.000 unitati alimentare afiliate.  bogdan.neagu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO