Un angajat într-un departament de call-center are un venit mediu între 500 şi 700 de euro net pe lună. Salariul angajatului însă poate varia în funcţie de limba străină pe care o cunoaşte, sarcinile pe care trebuie să le defăşoare şi competenţele sale, a spus Daniel Mereuţă, director general în cadrul furnizorului local de servicii de outsourcing Optima.
De exemplu, vorbitorii de limbi străine exotice precum daneză, olandeză sau norvegiană sunt la mare căutare de către companiile din sectorul serviciilor de externalizare, de asemenea angajatorii din piaţă adaugă sporuri la salariul fix candidaţilor care cunosc mai multe limbi străine.
În acelaşi timp, o mare parte dintre candidaţii care se bat pentru poziţiile deschise în call-centere sunt tinerii studenţi şi proaspăt absolvenţii cu studii superioare. În companiile cu activităţi de call-center lucrau peste 14.000 de angajaţi în 2014, de trei ori mai mult faţă de 2008, sectorul fiind astfel printre cele mai efervescente de pe piaţa muncii. „Nu pot să pun că tinerii sunt mai puţin receptivi în ceea ce priveşte joburile în call-center, în continuare majoritatea angajaţilor din industrie este formată din tineri, deci este clar că în continuare vin către astfel de poziţii. Cred că activitatea într-un call-center pentru un tânăr student sau absolvent, fără experienţă de muncă, îl ajută mult să se dezvolte şi să înveţe cum funcţionează o companie“, a mai spus Mereuţă. Preferinţele tinerilor care sunt în căutarea unui loc de muncă sunt cele legate de partea salarială, urmată de zona de training şi dezvoltare. „Tinerii sunt foarte preocupaţi să existe astfel de oportunităţi pentru ei. Relaţiile pe care le dezvoltă la locul de muncă şi mediul în general sunt de asemenea lucruri la care cei tineri se uită şi care sunt foarte importante pentru ei“.
Deşi tinerii sunt dispuşi să ocupe poziţii în cadrul call-centerelor, companiile din sectorul serviciilor de externalizare întâlnesc dificultăţi în ceea ce priveşte recrutarea personalului, astfel aceştia asaltează candidaţii prin inter-mediul platformelor dedicate anunţurilor sau prin recomandarea internă. Cât despre recrutarea în volume mari, angajatorii apelează la firme specializate în recrutare.