Supliment ZF Birouri

Supliment ZF Birouri. Analiză. Biroul din exterior, în spaţii de oaze de verde, reprezintă un element la care se uită acum tot mai multe companii şi dezvoltatori

25 sep 2023 Autor: Mirabela Tiron

♦ „Interesul a crescut, corporaţiile amenajează pentru clienţi şi angajaţi zone de recreere în aer liber“.

Vânzările pentru mobilierul de exterior, pentru zona de terasă şi grădină, au crescut foarte mult în pandemie iar trendul se menţine, clienţii privind acum grădina ca pe o extensie a livingului. Cerere în creştere este şi din partea companiilor, care amenajează spaţii de recreere în aer liber pentru clienţi şi angajaţi.

„Clienţii au început să aloce o atenţie sporită spaţiului exterior, să privească grădina ca pe o extensie a livingului şi de aici ideea de a amenaja cu mobilier. În toată ţara remarc această nevoie“, a spus Diana David, designer la Mobexpert.

Pandemia a redeschis apetitul clien-ţilor persoane fizice sau companii pentru spaţiul exterior, care a început să fie pus în valoare din ce în ce mai bine. Solicitări în creştere vin şi din zona clienţilor corporaţii, care amenajează zone de recreere în exterior.

Bugete în creştere sunt pentru amenajarea balcoanelor, a teraselor şi a grădinilor, iar dacă înainte de pandemie mulţi îşi amenajau singuri aceste spaţii, acum tot mai mulţi apelează la serviciile unui specialist.

„Peste tot s-a resimţit că partea de exterior a crescut ca activitate pentru amenajare. S-a păstrat efervescenţa după pandemie, s-a schimbat doar puţin perspectiva. Dacă înainte de pandemie nu foarte mulţi oameni doreau să ocupe grădina cu o terasă, foişor, bucătărie de vară, după pandemie tot mai mulţi şi-au dorit ca grădinile lor să conţină acele elemente şi au amenajat un colţ cu balansoar sau o canapea“, a spus Denisa Stanciu, peisagist.

Orientarea spre spaţii verzi, spre spaţii care să ofere facilităţi precum zone de socializare, de găzduire de conferinţe şi alte evenimente o are şi Genesis Property, care a început transformarea parcului de business Novo Park din nordul Capitalei în Yunity Park, un concept nou de real estate, o investiţie de 50 de mil. de euro. Parcarea exterioară din complex urmează să fie transformată într-o zonă verde complet reamenajată.

„În Novo Park avem 75.000 de mp de birouri, am decis să reconvertim una din cele cinci clădiri clădiri într-un hub de inovaţie, un spaţiu aplicat către comunitate, co-working, food hall, un amfiteatru exterior de evenimente, avansăm cu lucrările, sunt multe facilităţi care să îmbunătăţească calitatea vieţii oamenilor“, a spus Maria Tudorică Jianu, commercial real estate manager, Genesis Property. Compania transformă o parcare de 7.500 de mp într-o zonă verde, într-o „pădure urbană“, cu facilităţi pentru oamenii din campus. Genesis Property are două proiecte, West Gate şi Novo Park iar în cel de-al doilea, în zona de nord, conceptualizarea în Yunity Park a început chiar înainte de pandemie şi a venit ca un rezultat al regândirii relaţiei cu companiile găzduite.

„Întreaga filozofie este ca un răspuns, ca un sprijin pentru aceste companii, de-a crea un ecosistem potrivit pentru oamenii care lucrează acolo. Este o gândire aplecată către om şi nevoile de bază, contactul cu natura nu este opţional“. Ea a mai spus că un studiu recent a arătat că 77% din angajaţi îşi doresc un birou într-o zonă de spaţiu verde iar în real estate până acum orientarea a fost mai mul către „capitalism“, către profit, când a venit vorba de un spaţiu şi mai puţin către zona de verde.

Investiţia în această reconversie pe care o face compania se ridică la 50 de milioane de euro, iar proiectul a fost gândit într-un mod holistic, pentru că pe lângă această investiţie în spaţii verzi compania a realizat şi investiţii în direcţii concrete care să susţină consumul, un exemplu fiind panourile fotovoltaice de pe acoperişurilor clădirilor.