Suplimente

Care e cel mai bun indicator al revenirii economice

Care e cel mai bun indicator al revenirii economice

Autor: Bogdan Alecu

27.10.2011, 00:06 1583

Aşa cum vânzările de camioane au anun­ţat în vara anului 2008 începutul rece­siunii, acum aceeaşi piaţă anunţă o dez­gheţare a retailului şi implicit re­ve­ni­rea pe un trend ascendent a eco­no­miei. Mai mult, această revenire a pieţei de logistică şi transporturi are loc în condiţiile în care la nivel european se discută deja de un nou val al crizei.

Cu toate acestea, în condiţiile în care retaileri pre­cum Billa anunţă o nouă campanie de extindere a reţelei de la 60 la 80 de unităţi în 2012 în urma unor in­vesti­ţii între 35 şi 40 mil. euro, şi piaţa de logistică se anunţă a fi una "pe plus".

O campanie de expansiune a anun­ţat şi reţeaua de su­per­marketuri de proximitate Profi, dar şi Lidl sau Car­refour. Extinderea acestor re­ţele va determina auto­mat spaţii mai mari de depo­zi­tare, dar şi noi investiţii din partea fir­melor de logistică şi transport.

Christophe de Kor­ver, di­rec­torul general al GEFCO România, estimea­ză o dez­voltare rapidă în perioada următoare a pieţei de lo­gis­ti­că şi are în plan deschiderea de noi depozite atât în zona Ca­pitalei, unde să aibă acces şi pe calea ferată, dar şi la Cluj.

Gefco România şi-a extins platforma logistică în parcul industrial Prologis de la km 23 pe autostrada A1 Bu­cureşti-Piteşti, la un total de 4.500 mp, care se adaugă celui de 1.100 mp de la Arad. Expansiunea a fost decisă în con­tex­tul în care compania are nevoie de un spaţiu mai mare pen­tru a se dezvolta.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO