Aşa cum vânzările de camioane au anunţat în vara anului 2008 începutul recesiunii, acum aceeaşi piaţă anunţă o dezgheţare a retailului şi implicit revenirea pe un trend ascendent a economiei. Mai mult, această revenire a pieţei de logistică şi transporturi are loc în condiţiile în care la nivel european se discută deja de un nou val al crizei.
Cu toate acestea, în condiţiile în care retaileri precum Billa anunţă o nouă campanie de extindere a reţelei de la 60 la 80 de unităţi în 2012 în urma unor investiţii între 35 şi 40 mil. euro, şi piaţa de logistică se anunţă a fi una "pe plus".
O campanie de expansiune a anunţat şi reţeaua de supermarketuri de proximitate Profi, dar şi Lidl sau Carrefour. Extinderea acestor reţele va determina automat spaţii mai mari de depozitare, dar şi noi investiţii din partea firmelor de logistică şi transport.
Christophe de Korver, directorul general al GEFCO România, estimează o dezvoltare rapidă în perioada următoare a pieţei de logistică şi are în plan deschiderea de noi depozite atât în zona Capitalei, unde să aibă acces şi pe calea ferată, dar şi la Cluj.
Gefco România şi-a extins platforma logistică în parcul industrial Prologis de la km 23 pe autostrada A1 Bucureşti-Piteşti, la un total de 4.500 mp, care se adaugă celui de 1.100 mp de la Arad. Expansiunea a fost decisă în contextul în care compania are nevoie de un spaţiu mai mare pentru a se dezvolta.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels