♦ Reţeaua de magazine Paco numără în prezent 15 unităţi în judeţul Vrancea ♦ Retailerul vrea să se extindă cu alte câteva magazine în perioada următoare.
Feliciu Paraschiv, proprietarul lanţului de magazine Paco Supermarket, unul dintre cei mai puternici retaileri independenţi din perspectiva cifrei de afaceri anuale, spune că în continuare primeşte din partea furnizorilor notificări privind creşteri ale preţurilor, însă, în opinia sa, aceste modificări nu sunt justificate. El adaugă că scumpirile anunţate de producătorii de bunuri şi de furnizorii de servicii sunt periodice, mai exact în fiecare lună.
„În România, avem preţurile la energie şi gaze plafonate, aşa că nu înţeleg ultimele scumpiri. Primim în continuare, aproape în fiecare lună, atenţionări de creşteri de preţuri. Unele dintre scumpirile făcute de producători sunt nejustificate, iar eu cred că în felul acesta oamenii vor să îşi capitalizeze businessurile şi să le pună la adăpost pentru că nu se ştie ce se întâmplă la toamnă“, a spus Feliciu Paraschiv în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor. Cum facem economia să funcţioneze în continuare?, un proiect realizat de Ziarul Financiar şi Alpha Bank.
La raft, adaugă proprietarul Paco Supermarket, creşterile preţurilor au ajuns chiar şi la 30% faţă de acum un an, existând variaţii foarte mari la legume, precum roşii şi castraveţi, din cauza secetei. Cu toate acestea, preţul pâinii, un aliment de bază şi un produs găsit frecvent în coşul de consum, a rămas constant în ultimele şase luni. Acesta este un semnal bun. Totodată, datele de la INS arată că inflaţia anuală dă semne de încetinire, în iulie 2022 ea ajungând la 15%, în scădere uşoară faţă de 15,1% în iunie. Totuşi, nivelul este în continuare unul extrem de ridicat, iar creşterile de preţuri pe bandă rulantă, de la alimente la utilităţi, îşi pun amprenta asupra comportamentului de consum.
Ţinând cont de inflaţia galopantă, antreprenorul Feliciu Paraschiv spune că în această perioadă clienţii sunt mult mai prudenţi în ceea ce priveşte modul în care îşi cheltuie banii. Oamenii nu mai fac cumpărături sub impulsul momentului, au devenit mult mai cumpătaţi. Asta înseamnă totodată şi o diminuare a risipei alimentare, o problemă veche în România. Există însă diferenţe de comportament de consum între urban şi rural. În oraşe, clienţii preferă în continuare brandurile cunoscute, în timp ce la sate cumpărătorii aleg să achiziţioneze şi produse sub mărci private, mult mai ieftine. Astfel, atenţia la preţ este dată de venituri, în rural, în România, nivelul de trai fiind mai redus ca în urban.
Povestea Paco a început, acummai bine de 25 de ani, cu unsingur magazin în judeţulVrancea. Astăzi reţeaua a ajunsla 15 magazine în acelaşi judeţ şi la afaceri de 34 de milioanede euro în 2021, în creştere cu 17% faţă de anul anterior.Businessul îşi continuăexpansiunea şi urmează să mai deschidă magazine în perioada următoare.
În pofida acestor schimbări, antreprenorul este de părere că cifra de afaceri a lanţului de magazine va creşte în 2022. O parte din avans va fi dat de inflaţie, astfel că vine doar din creşteri din preţ, nu este un plus real.
„Ne aşteptăm în acest an la o creştere a cifrei de afaceri de 20% faţă de rezultatele din 2021. Parţial, majorarea vânzărilor vine din inflaţie, din scumpiri, dar o parte este adusă de dezvoltarea de noi servicii în magazine. Trebuie să ne reinventăm constant, trebuie să găsim noi portiţe, noi lucruri pe care nu le face concurenţa şi le facem noi.“ Spre exemplu, odată cu pandemia, retailerul a fost nevoit să îşi concentreze atenţia şi pe zona de online, lansând astfel propria platformă prin care oamenii îşi pot da comandă de produse, care ulterior sunt livrate la domiciliu. Dincolo de comanda clasică, online, Paco a lansat şi varianta comenzii telefonice, iar Feliciu Paraschiv spune că acest tip de serviciu a prins, mai ales în rural şi mai ales la oamenii mai în vârstă, care nu folosesc des internetul.
„Online-ul contribuie astăzi cu 2% la cifra noastră de afaceri, însă cota de piaţă a acestui canal creşte. Este un segment de viitor. La un moment dat, clienţii nu vor mai merge în magazine să îşi cumpere produsele pe care le cunosc, vor comanda totul online. Ei vor opta pentru offline doar pentru articolele deosebite.“
Povestea Paco a început, acum mai bine de 25 de ani, cu un singur magazin în judeţul Vrancea. Astăzi reţeaua a ajuns la 15 unităţi în acelaşi judeţ şi la afaceri de 34 de milioane de euro în 2021, în creştere cu 17% faţă de anul anterior. Businessul îşi continuă expansiunea şi urmează să mai deschidă magazine în perioada următoare.
„Avem un spaţiu contractat pentru un magazin de 500 mp, pe care o să îl deschidem în octombrie. Mai purtăm o discuţie pentru un magazin de 1.200 mp, poate reuşim să contractăm spaţiul până la finalul anului. În 2023, există posibilitatea să deschidem o unitate de 3.000 mp într-un parc de retail, dar încă nu suntem siguri“, mai spune Feliciu Paraschiv. Compania s-a înscris la licitaţia pentru acest spaţiu din urmă.
Paco Supermarket s-a extins până acum prudent, retailerul concentrându-şi atenţia asupra judeţului Vrancea, unde a şi început să se scrie povestea businessului.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE