ZF 24 de ani

Dragoş Pavăl, cofondatorul retailerului de bricolaj Dedeman, despre anul 2009

18.11.2022, 13:50

Un an fundamental pentru dezvoltarea companiei Dedeman a fost 2009, când am luat decizia de a ne continua investiţiile indiferent de dimensiunea crizei economice. Nu aveam finanţare, însă aveam în faţă un plan de extindere de câteva zeci de milioane de euro. Am fost nevoiţi să reacţionăm rapid şi cu hotărâre.

Astfel, în clipa în care nu am mai putut conta pe sprijinul băncilor, care nu mai erau dispuse să ne acorde suma necesară construcţiei de noi magazine, ne-am asumat un risc enorm punând la bătaie capitalul de lucru al companiei, deşi ştiam că e o greşeală gravă de business. Aşa am reuşit să inaugurăm în acel an patru magazine Dedeman, cu o investiţie totală de peste 50 de milioane de euro.

2009 a fost anul în care am deschis primele două magazine din Bucureşti, dar şi noul sediu de birouri din Bacău, în care activăm şi astăzi.

Acea criză ne-a ajutat să accelerăm extinderea Dedeman la nivel naţional, între 2009 şi 2013 reţeaua de magazine ajungând să se tripleze (36 de magazine la final de 2013).

Privind în urmă, ne gândim că poate am fost exagerat de optimişti într-o perioadă atât de grea economic. Însă acum ştim că a fost cea mai bună decizie pe care am putut să o luăm în acel moment. În timp ce majoritatea companiilor au acţionat precaut, anihilând orice plan de extindere, noi am riscat şi am continuat să punem magazine pe harta ţării, fapt ce ne-a adus şi poziţia de lider de piaţă în anul imediat următor, poziţie pe care o deţinem şi în prezent.

Află aici cele mai importante informatii despre Gala ZF 2022