ZF 24 de ani

Michael Stanciu, proprietarul Search Corporation, companie de proiectare şi consultanţă în infrastructură, despre anul 2008

18.11.2022, 11:00

De la momentul înfiinţării, anul 1991, Search Corporation a cunoscut un parcurs ascendent, a crescut şi s-a dezvoltat continuu până în anul 2008, când a atins vârful din punctul de vedere atât al cifrei de afaceri (circa 20 de milioane de euro), cât şi al numărului de angajaţi (peste 600). Este adevărat că atât contextul, cât şi sistemul de lucru din perioada menţionată au fost prielnice dezvoltării infrastructurii rutiere din ţară noastră, în acei ani instituţiile financiare internaţionale (IFI) fiind principalii finanţatori ai proiectelor complexe. Acestea asistau autoritatea contractantă pe tot parcursul implementării lucrărilor, atribuirea contractelor se făcea în baza criteriului „tehnico-economic”, iar abordarea contractelor se făcea în sistem FIDIC roşu, cu proiectul întocmit până la faza de proiect tehnic; au rezultat proiecte de succes care se află şi în prezent în stare bună.

Contextul favorabil din anii 2007-2008 pot spune că a început să se întrevadă din nou pentru industria noastră începând cu anul 2019, odată cu relansarea investiţiilor în infrastructura mare de transport, după ce timp de mai bine de patru-cinci ani, în piaţă nu au fost demarate proiecte majore (au existat doar câteva încercări soldate cu suspendări şi anulări de contracte). Ne amintim bine că în acea conjunctură defavorabilă, cele mai multe firme autohtone din industria de proiectare şi consultanţă infrastructură rutieră au intrat în insolvenţă sau au fost decapitalizate. Compania noastră a reuşit să reziste şi să depăşească acea perioadă nefastă, ajungând astăzi să fie din nou una dintre cele mai importante firme de proiectare şi consultanţă din industrie, având în prezent în portofoliu cel mai mare număr de proiecte în derulare, respectiv peste 20 de contracte de interes naţional.

Anul 2008 ne-a arătat gustul dulce al succesului, însă experienţa anilor grei de după acest an ne-a învăţat că trebuie să devenim mai flexibili din punctul de vedere al strategiei şi abordării, întrucât activăm într-o industrie al cărei parcurs  nu este tocmai în controlul nostru. Din acest motiv, am ales ca în prezent să încorporăm în activitatea noastră mai mulţi subcontractori de specialitate, pe care, prin managerii noştri de proiect, să îi coordonăm, formăm, prefesionalizăm pentru a atinge standarde ridicate în livrabilele proiectelor, creând în acest fel, zicem noi, insule de excelenţă în ţara noastră în acest domeniu. De altfel, dintotdeauna filosofia noastră a fost de a ne dezvolta proporţional cu investiţia în oameni, cu scopul de a minimiza diferenţa dintre potenţialul lor şi realizările lor. Acest aspect ne-a asigurat un grad înalt de retenţie a personalului, în prezent în compania noastră media de vechime a angajaţilor fiind de 16 ani. În ce priveşte contribuţia Ziarului Financiar la industria transporturilor, am apreciat întotdeauna implicarea şi interesul publicaţiei pentru acest domeniu, conştientizând că este unul vital pentru o economie sănătoasă.

Am răspuns întotdeauna  cu interes atât propunerilor de  interviuri, cât şi invitaţiilor în calitate de speaker la conferinţele organizate pe teme din acest sector. Am găsit mereu că atât materialele publicate, cât şi conferinţele au avut o abordare obiectivă, transparenţă, orientată spre găsirea de soluţii care să ajute la bunul mers al industriei.

Ne-am simţit în mod deosebit onoraţi când în demersul jurnalistic pe care l-aţi întreprins în anul 2015, printre cele trei nume propuse de ZF pentru Ministrul Transporturilor din guvernul de specialişti al premierului Dacian Cioloş s-a regăsit şi numele directorului nostru general de atunci, domnul Valentin Stoica, un profesionist care a crescut şi s-a format în sânul companiei.

Felicitări echipei ZF pentru 24 de ani de activitate remarcabilă, vă dorim mulţi ani înainte încununaţi de succese!

Află aici cele mai importante informatii despre Gala ZF 2022