ZF 24

Discounterul german Lidl a ajuns în 2023 la afaceri consolidate de 22,4 miliarde lei în România, în creştere cu 18%, în timp ce profitul net a rămas la aproximativ 1 miliard lei. CEO Lidl: Rata de profitabilitate este în scădere faţă de anul anterior

Discounterul german Lidl a ajuns în 2023 la afaceri...

Autor: Roxana Rosu

23.05.2024, 13:12 385

Companiile Lidl din România (Lidl Discount SRL, Lidl România SCS, Lidl România SRL şi Lidl Imobiliare România Management SCS) au încheiat 2023 cu o cifră de afaceri consolidată de peste 22,4 miliarde de lei, în creştere cu 18%, şi un profit net de aproximativ 1 miliard de lei, apropiat de nivelul de anul trecut.

Potrivit companiei, rata de profitabilitate pentru anul calendaristic 2023 este 4,7%, în scădere faţă de anul anterior, când era de 5,3%.  În 2022, afacerile firmei Lidl Discount au fost de circa 18,5 miliarde lei.

Lidl a derulat în 2023 investitii de peste 1 miliard de lei pe piata locală.

De asemenea, cele patru firme au direcţionat către bugetul de stat peste 495 milioane de lei, sumă care reprezintă valoarea contribuţiilor şi impozitelor achitate pentru cei peste 12.000 de angajaţi, dar şi peste 70 milioane de lei la fondul de mediu. Retailerul a făcut în plus investiţii sociale în programe desfăşurate cu societatea civilă în valoare de peste 45 milioane de lei.

În total, Lidl România a înregistrat anul trecut contribuţii directe la bugetul de stat în valoare de peste 2,2 miliarde de lei.

În ceea ce priveşte portofoliul de produse, retailerul a avut 3.536 de produse dezvoltate cu furnizori locali şi peste 117.312 de tone de legume şi fructe româneşti disponibile la raft. Anul trecut compania a lucrat cu peste 465 de furnizori români pentru întreg sortimentul de produse.

În plus, compania a facilitat exportul produselor furnizorilor români către magazine Lidl din Europa, în valoare de peste 26 milioane de euro.

„2023 a fost un an în care am continuat să creştem şi avem convingerea ca acest lucru s-a datorat faptului ca nu ne-am abătut de la esenţa modelului nostru de business: produse la cel mai bun raport calitate-preţ. Deşi au fost creşteri de costuri în întreaga piaţa şi pe întreg lanţul valoric, acest lucru nu s-a reflectat semnificativ în coşul de cumpărături al clientului Lidl. Ne-am asumat parţial aceste creşteri, iar amortizarea acestora a avut loc în marja noastră. Acest lucru se vede în rezultatele noastre financiare - am continuat să fim prima alegere a clienţilor şi am înregistrat o cifra de afaceri mai mare cu 18% faţă de anul precedent, dar rata de profitabilitate  este în scădere faţă de anul anterior, de la 5,3% la 4.7%”, a spus Marco Giudici, CEO Lidl România.

Discounterul german Lidl a fost în 2023 al şaselea cel mai mare importator de pe plan local, urcând o poziţie în cla­samentul realizat de Institutul Naţional de Statistică. Conform estimărilor ZF, care au la bază datele INS, dar şi informaţii privind modelul de funcţio­nare al Lidl, nemţii au importat anul trecut produse în valoare de 1,5-2 mld. euro.

Lidl a intrat în România în 2011, când a preluat cele peste 100 de magazine ale Plus Discount de pe plan local, pe care ulterior le-au rebranduit. În paralel, au început şi să deschidă şi magazine proprii, proces care a continuat şi continuă şi astăzi.

Compania are peste 350 de magazine de discount în România.

 

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24