ZF 24

Energizantul românesc Rienergy al fraţilor Micula, mai vândut decât Red Bull şi Burn. VIDEO

Autor: Mădălina Dediu Panaete

24.06.2015, 00:07 113889
Brandul românesc Rienergy, produs de compania bihoreană European Food, s-a clasat anul trecut pe prima poziţie în topul celor mai vândute branduri de băuturi energizante, depăşind giganţi internaţionali precum Red Bull şi Burn, marcă a Coca-Cola, arată o analiză a ZF pe baza datelor companiei de cercetare de piaţă Canadean.

Piaţa băuturilor energizante, estimată la 220-250 mil. lei, a avut o explozie în consum în perioada 2005-2010, însă odată cu instalarea crizei consumul a început să se reducă, iar românii s-au îndreptat către produse mai ieftine. Red Bull costă de trei ori mai mult decât Rienergy. 

„În plus, produsele ieftine au câştigat teren şi în mediul rural datorită distribu­ţiei foarte bune într-un mediu în care produsele premium nu ajunseseră. Branduri precum Rienergy au văzut o oportunitate de creştere în mediul rural“, explică un executiv din piaţă evoluţia brandurilor situate pe segmentul economic de preţ, aşa cum este Rienergy.

Anul trecut consumul de băuturi energizante s-a situat la 24 milioane de litri, adică puţin peste 1 litru per capita.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO