ZF 24

Exclusiv online - Si 2010 e anul promotiilor: lanturile de magazine se bat in reduceri si bonuri cadou pentru clienti

Exclusiv online - Si 2010 e anul promotiilor: lanturile de magazine se bat in reduceri si bonuri cadou pentru clienti
11.03.2010, 00:00 70

In lipsa unor semnale de redresare a consumului, marile lanturide magazine pariaza si in acest an pe atragerea clientilor prinpromotii. Ofertele de genul "2 plus 1 gratis", "1 plus cadou" sau"Cumperi cu 20% mai mult la acelasi pret", pe care de obicei lesustin furnizorii reducandu-si marjele, sunt completate tot maimult de promotiile care scot bani din buzunarul retailerilor,precum oferirea unor bonuri de benzina, tichete cadou sau carteleprepay clientilor care ies cu cosurile pline din magazin.

La inceputul lui martie, cataloagele hipermarketurilor au fostpline de articole "la oferta". Sintagma "cel mai bun pret" pare safie obsesia tuturor operatorilor de profil.

Carrefour, de exemplu, a anuntat reduceri de 20% intr-un catalogcu aproximativ 100 de cosmetice si alte produse pentru cadouripentru zilele de 1 martie si 8 martie. Printre promotiile de lainceputul lunii inventate de retailerul francez se mai numara sioferirea unui voucher de cumparaturi de 20 de lei la fiecare bon decasa mai mare de 200 de lei. Reteaua Cora are o strategie similarade fidelizare, acordand clientilor cu card de fidelitate o reducerede 20% la cateva zeci de produse prezentate in catalog.

"Promovarea agresiva ajuta intr-o perioada de criza, cu cat estemai dificil contextul cu atat trebuie sa fii mai prezent pe piata.Promotia nu este legata de criza, dar binenteles ca oferta ininteriorul promotiei este adaptata la contextul actual", spuneAndreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour Romania.

La randul lor, magazinele Real au lansat in februarie oferte degenul "1 plus1 gratis", "2 plus 1 gratis", "1 plus cadou", acesteafiind si anul trecut printre cele mai vizibile promotii la raft inhipermarketuri.

Reteaua germana a introdus in urma cu cateva zile o nouacampanie, insa doar pentru cele trei magazine ale sale dinTimisoara, prin care ofera un voucher de cumparaturi in Real de 100de lei la fiecare bon de casa de peste 1.000 de lei.

Si magazinele cash & carry, care vizeaza in special clientiprecum restaurantele, hotelurile sau revanzatorii, au intrat invartejul promotiilor la inceput de an. Metro, cea mai mare retea deprofil, ofera un bon de benzina de 30 de lei la achizitii de peste500 de lei din mai multe categorii de produse, precum cele pentrucuratenia casei, haine, electronice sau electrocasnice.

Si reteaua de bricolaj Praktiker a avut o promotie similara in2009, in parteneriat cu Petrom, reeditata in acest an printr-ocampanie derulata in parteneriat cu operatorul de telefonie mobileOrange

"Reactia oamenilor la campania "Fa-ti plinul la Praktiker" ne-aconfirmat in totalitate estimarile facute la inceputulproiectului", a spus Dan Todor, directorul de marketing alPraktiker Romania, fara a da insa mai multe detalii desprerezultatele acestei campanii.

Producatorii spun ca si ei sustin promotiile din marile lanturide magazine prin reducerea propriilor marje de profit.

"In hipermarketuri sunt doua tipuri de promotii, cele aleretailerilor si cele ale furnizorilor. Furnizorii semnalizeazaintotdeauna promotiile pe ambalajul produselor", explica ValentinBlanaru, directorul general al APRIL (Asociatia Patronala Romanadin Industria Laptelui).

El a mai spus ca promotiile i-au ajutat cel mai mult peproducatorii alimentari sa-si mentina volumele de vanzari in criza,iar in acest an au fost strategii vitale in ianuarie si februarie,luni slabe din punctul de vedere al consumului. In plus,business-ul retailerilor a fost afectat si de vremea rea dinprimele saptamani ale lui 2010.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO