Lipsa unui brand de băuturi spirtoase cu tradiţie şi industria care se contractă de la an la an tot mai mult ţin departe companii internaţionale precum Pernod Ricard, cu afaceri de câteva miliarde de euro, de investiţii în România, consideră Tudor Furir, managing director al Pernod Ricard România.
„În România nu ai ce să cumperi. Dacă vrei să cumperi ceva ca investitor în această industrie, atunci cumperi un brand care înseamnă ceva pentru populaţia acelei ţări, cu tradiţie. (...) Ţuica este un exemplu elocvent al neputinţei guvernelor care s-au succedat. Din ţuică se poate face un brand, însă nu avem niciun fel de strategie“, a declarat Tudor Furir, 51 de ani, cel care conduce unul dintre cei mai mari importatori de băuturi spirtoase, cu afaceri de peste 26 mil. euro.
Furir are o experienţă de peste 10 ani în industrie, fiind la conducerea Pernod Ricard România de mai bine de şapte ani, după ce anterior a fost country manager al Allied Domecq, a cărei companie-mamă din Marea Britanie a fost cumpărată în 2005 de către grupul francez Pernod Ricard.
Managerul dă exemplul vecinilor unguri care au înregistrat marca de palincă şi au transformat-o în produs naţional. Însă, nu doar lipsa unui brand puternic face ca investitorii din această industrie să nu vină să cumpere o fabrică aici, ci şi piaţa tot mai mică. De la peste 100 de producători locali în 2008, în industrie au mai rămas mai puţin de 20.
„Industria din România este distrusă încet încet. (...) Eu nu cred că în industria asta va investi vreun jucător mare în România. Dacă vorbim de zona local premium, care ar putea fi interesantă pentru companiile mari, aceasta este în declin“, mai spune managerul.
Pernod Ricard, o afacere începută în 1975 în Franţa, este numărul doi mondial ca vânzări de băuturi spirtoase şi are rulaje de peste 8 mld. euro şi circa 19.000 de angajaţi. Cel mai mare competitor al Pernod Ricard este Diageo, producătorul whisky-ului Johnnie Walker.