ZF 24

Petru Berciu, BDG Import: De sărbători se vând 30-35% din băuturile spirtoase dintr-un an

Petru Berciu, BDG Import: De sărbători se vând 30-35%...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

24.12.2013, 11:35 571

Petru Berciu, managing partner al BDG Import, cel mai mare importator de băuturi spirtoase, spune că perioada sărbătorilor reprezintă vârful vânzărilor de băuturi spirtoase, în condiţiile în care piaţa a suferit în ultima perioadă atât din cauza creşterii accizei, cât şi din cauza majorării preţurilor materiilor prime.

„Întotdeauna în perioada sărbătorilor vânzările în două luni sunt cam de 30-35% din vânzările totale ale unui an. Problema nu este cât vindem noi în perioada aceasta, ci cât vând cei cărora le vindem noi. Noi vindem unor distribuitori, ei unor reţele de retail şi până la urmă ceea ce contează este cât cumpără clientul, nu cât cumpără distribuitorii de la noi”, a declarat recent Petru Berciu.

Piaţa de băuturi spirtoase ajunge anual la peste 160 milioane de litri ( dintre care mai bine de 70% nefiscalizaţi), cu o valoare de peste 700 de milioane de euro, conform datelor companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.

Perioada sărbătorilor este gura de oxigen pe care o aşteaptă importatorii şi producătorii locali de băuturi spirtoase, după ce în luna septembrie guvernul a crescut acciza la alcool de la 750 de euro pe hectolitru la 1.000 de euro pe hectolitru. Cele mai afectate de această măsură au fost băuturile ieftine, şi nu cele cu concentraţie alcoolică mai mare aşa cum este whisky-ul.

Una dintre cele mai vândute băuturi în această perioadă a sărbătorilor este vodca, băutură care în ultimii ani a crescut considerabil datorită mulţimii de posibilităţi în care se poate combina cu alte băuturi non-alcoolice (sucuri, energizante).

Florin Rădulescu, directorul general al producătorului de băuturi spirtoase Prodal’94, declara recent că trimestrul IV, adică ultimele patru luni ale anului reprezintă 50% din vânzările de vodcă dintr-un an. Calculele ZF arată că românii consumă în aceste patru luni 10 milioane de litri de vodcă.

Cele mai importante branduri de vodcă de pe piaţa locală sunt Stalinskaya ( Prodal’94), Absolut ( Pernod Ricard România), Finlandia (BDG Import) sau Scandic (Scandic Distilleries). O altă băutură care înregistrează creşteri în această perioadă este whisky-ul, categorie care ajunge anual la 4,4 milioane de litri cu o valoare de 85 milioane de euro. Totodată, un alt segment care creşte de la an la an este tequila, foarte consumată de tineri, volumele ajungând la circa 230.000 de litri. Anul trecut categoria a avansat cu 8%, înregistrând una dintre cele mai mari creşteri de pe piaţă.

Perioada sărbătorilor aduce un plus al vânzărilor şi pe alte tipuri de băuturi, atât alcoolice precum vinurile şi berea, cât şi non-alcoolice cum sunt băuturile răcoritoare sau spumantele pentru copii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO