ZF 24

GALERIE FOTO: Premierele de la Salonul Auto Geneva 2010 – de la SUV-ul Duster la Bentley

Volkswagen Polo GTI
24.02.2010, 16:06 61

Editia din 2010 a Salonului auto de la Geneva, care se deschideincepand cu 4 martie, este dominata de conceptele electrice sihybride, astfel ca aproape toti producatorii mondiali au cate unmodel de prezentat. Toyota, Honda si constructorii americani ne-auobisnuit deja cu obiceiul de a veni cu cate o imbunatatire, unconcept sau un model nou bazat pe propulsie hibrida sau electrica.Noutatea o reprezinta faptul ca si Porsche sau VW au adus conceptehibride chiar pentru Cayenne sau Touareg, iar Ferrari vine dinurma.

Criza a determinat constructorii sa reinventeze unele modele sauchiar vina cu un concept sau un model gata de lansarea comercialapentru nisele unde nu erau prezente. Dacia este cel mai elocvantexemplu, cu SUV-ul Duster, urmat producatori premium precum AstonMartin, care ne arata cel mai mic model din gama, si chiar Audi,care dupa o lunga campanie de marketing prezinta A1.

Surpriza nu se termina aici. Si in cazul motorizarilor existanoutati. Mercedes si BMW au adus imbunatatiri in ceea ce privesteeficienta motoarelor, Infiniti a creat un diesel special pentruclientii europeni iar Continental trece pe biocombustibil pentrucea mai rapida masina din gama Bentley Continental SupersportsCabrio.

SUV-ul Duster, pentru care s-au format liste deasteptare ca pentru un Ferrari, se va prezenta oficial la Geneva pe2 martie si in Romania pe 6 martie. Duster va dispune de douamotorizari diesel, de 85 si 105 CP si de propulsolrul de 1,6 litri,benzina, de 105 CP.

Audi prezinta RS5 la geneva, bolidul al carui propulsor de 4.2litri V8 dezvolta 450 CP si un cuplu de 430 Nm. Fiind o sportivapur sange, motorul aspirat isi atinge maximul foarte sus in ture,apogeul puterii fiind livrat la 8.250 rpm, iar cuplul are valorilede varf intre 4.000 rpm si 6.000 rpm

Volvo C70 a primit de curand o fata noua, multmai moderna si astfel a atras interesul celor de la HEICO SPORTIV,cei care in mod traditional se concentreaza asupra modelelorsuedeze. Spoilerul frontal este o evolutie sportiva a celui deserie, nu unul distinct instalat pentru a schimba aspectul deserie. In partea posterioara se merge pe aceeasi reteta sportiva cuun difuzor amplu delimitat de patru evacuari. In plus, schimbatorulare o forma absolut speciala, creata impreuna cu THONET, unproducator de mobilier exclusivist.

Lexus CT 200h, mare surpriza Lexus la Geneva2010, este derivat din conceptul LF-Ch, acest model pastreaza opare din caracterul prototipului original, dar din anumite unghiuriaduce oarecum cu Toyota Auris.
Fata de hatchback-ul mai populist, elevatul Lexus CT200h are olungime de 4.320 mm, fiind mai lung cu aprox. 80 mm, dar esteconsiderabil mai scurt decat Toyota Prius (140 mm).

VW Polo GTI este, asa cum 99,9% dintre noi seasteptau, un VW Golf GTI junior din toate punctele de vedere. Aredoar 1.194 kilograme, accelereaza in 6,9 secunde la 100 km/h siatinge o viteza maxima de 229 km/h. In acelasi timp, este si GTI-ulcel mai economic si cu cele mai mici emisii din toate timpurile.Consumul mediu: doar 5,9 litri la 100 kilometri. Aceasta corespundeunor emisii CO2 de doar 139 g/km.

In premiera la Geneva 2010 Infiniti aduce noua gama Infiniti Mclientilor europeni. Cei care dadeau putine sanse modelelorInfiniti in Europa din cauza absentei motorizarilor diesel artrebui sa isi reconsidere usor pozitia pentru ca Infiniti M vine sicu motorul Diesel de 3.0 litri si 238 CP.

Mercedes E300 Bluetec Hybrid este oficial unconcept, practic este insa versiunea hibrida a limuzinei E Class,una aflata inca in procesul de testareIn prim plan se afla motorul2.1 CDI Biturbo care dezvolta 204 CP si un cuplu de 500 Nm.Dieselul este asistat si de un motor electric care contribuie cu 15kw (20 CP) si are un aport la cuplu de 200 Nm.

Volkswagen aduce la Geneva noul Touareg alcarui pret de baza ajunge in Germania la 50.700 euro , fiindvalabil pentru motorizarea de baza V6 TDI, de 3.0 litri si 240 CP.Motorizarea 4.2 TDI (V8 de 340 CP) porneste de la exclusivista sumade 70.800 euro, iar cel mai scump Toareg in acest moment este celcu propulsie hibrida 3.6i V6 Hybrid: 73.500 euro.

Maserati lanseaza editia Maserati Quattroporte GT SAwards Edition pentru a aduce aminte de premiile pe careexclusivista marca italiana le-a colectionat de-a lungul bogateiistorii. motorul de 4.7 litri ofera respectabila valoare de 440 CP,suficienta pentru o limuzina foarte stilata.
Ford Focus isi face debutul european in cadrul Salonului Auto de laGenva 2010, in data de 2 martie, la numai cateva saptamani de ladezvelirea acestuia la Salonul International Auto Nord American dela Detroit. Viitoarei generatii Ford Focus i se vor alatura incadrul salonului versiunile de productie ale noilor modele C-MAX siGrand C-MAX prefigurate anul trecut la Salonul Auto de laFrankfurt.

ASX, cel mai mic SUV al Mitsubischi, prezent laGeneva, este un puzzle elemente preluate de la restul modelelor dingama. Nici la partea tehnica diferentele nu sunt mari: platformaeste preluata de la modelul Lancer iar motorul de 1,8 litri pebenzina este si el binecunoscut. Doua transmisii vor fi oferite, unmanuala cu 6 trepte si transimsia CVT. Tractiunea implicit in modul2WD, dar versiunile de top vor avea si tractiune integrala .

Opel Flextreme GT-E . Platforma tehnica esteprealuata in totalitate de la Opel Ampera, format din motorelectric, baterii si un motor de 1.4 litri pe post de generator.Puterea dezvoltata de E-REV este de 120 kw si instant se livreazaun cuplu de 370 Nm. Doar cu rezervele electrice, Flextreme poatestrabate o distanta de 60 km, dupa care intervine propulsorul cucombustie interna incarcand bateriile

Bentley ne va prezenta la Geneva cea mai rapida decapotabila cupatru locuri din lume si totodata si cel mai rapid Bentley Cabriodin istorie. Bentley Continental Supersport Cabriose bazeaza pe cei 621 CP rezultati din propulsorul de 6.0 litri W12si pe cuplul de 800 Nm. Aspectul pastreaza liniile dictate deContinental Supersports, primind exact aceleasi elemente ca siversiunea prezentata anul trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO