Retailul modern din Romania, reprezentat de hipermarketuri,magazine de tip discount, cash&carry si supermarketuri, a avutin prima jumatate a acestui an o cota de piata de 43% din consumultotal de produse de larga folosinta, conform unui studiu alGfK.
Studiul arata ca, fata de aceeasi perioada a anului anterior,cota de piata a retailului modern a crescut cu trei puncteprocentuale.
"Formatele cele mai dinamice au fost hipermarketurile sidiscounterii. Principala lor sursa de crestere a fost o frecventade cumparare mai mare, cu 30% mai mare pentru discounteri si 10%pentru hipermarketuri, pe fondul expansiunii agresive si deci aatragerii unui numar de consumatori mai mare cu 6%, respectiv 9%",se arata in studiu.
Cota de piata a discounterilor a crescut in ultimii patru ani depatru ori - de la 2% în 2005 la 8%, in timp ce pentruhipermarketuri este de cinci ori mai mare - in crestere de la 4% la20%.
In Bucuresti, cota de piata ocupata de comertul modern este cumult peste cea medie pe tara, respectiv de 73%, hipermaketurilefiind cel mai important canal pentru cumparaturi, cu 45% cota depiata in valoare, nivel dublu fata de cel din anul 2005.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels