ZF 24

GfK: Retailul modern reprezenta la sase luni 43% din comertul din Romania

21.09.2009, 11:29 19

Retailul modern din Romania, reprezentat de hipermarketuri,magazine de tip discount, cash&carry si supermarketuri, a avutin prima jumatate a acestui an o cota de piata de 43% din consumultotal de produse de larga folosinta, conform unui studiu alGfK.

Studiul arata ca, fata de aceeasi perioada a anului anterior,cota de piata a retailului modern a crescut cu trei puncteprocentuale.

"Formatele cele mai dinamice au fost hipermarketurile sidiscounterii. Principala lor sursa de crestere a fost o frecventade cumparare mai mare, cu 30% mai mare pentru discounteri si 10%pentru hipermarketuri, pe fondul expansiunii agresive si deci aatragerii unui numar de consumatori mai mare cu 6%, respectiv 9%",se arata in studiu.

Cota de piata a discounterilor a crescut in ultimii patru ani depatru ori - de la 2% în 2005 la 8%, in timp ce pentruhipermarketuri este de cinci ori mai mare - in crestere de la 4% la20%.

In Bucuresti, cota de piata ocupata de comertul modern este cumult peste cea medie pe tara, respectiv de 73%, hipermaketurilefiind cel mai important canal pentru cumparaturi, cu 45% cota depiata in valoare, nivel dublu fata de cel din anul 2005.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO