ZF 24

Investiţiile în artă, sigure chiar şi pe timp de criză

Investiţiile în artă, sigure chiar şi pe timp de criză

Autor: Pro TV

05.11.2010, 16:52 24

Operele de artă au valoare intrinsecă şi, implicit, nu suntvulnerabile în faţa recesiunii care a zdruncinat serios afaceri cese bucurau de un succes uriaş. Cine stăpâneşte arta de a face bani,poate face bani din artă, pentru că, paradoxal, criza economică sedovedeşte a fi o oportunitate pentru vânzători şi cumpărătorideopotrivă. Duminică, la România, te iubesc!, telespectatorii ProTv vor putea vedea că în timp ce unele investiţii de milioane suntameninţate de faliment, piaţa de artă e în creştere, în ciudanumărului de cumpărători mai scăzut faţă de 2009.

Beneficiile investiţiilor în artă par a fi substanţiale mai ales încontextul actual, când bursele au devenit nesigure, iar preţulimobiliarelor, din ce în ce mai greu de stabilit. Astfel, preţullucrărilor lui Grigorescu a crescut cu 40%, Luchian, de la 5000 deeuro cu cât a fost tranzacţionat în 2001, la aproape 150.000 deeuro în 2010, iar Petraşcu, din 1996 şi până în prezent, a avut unrandament de peste 40%. Cu adevărat spectaculoasă este evoluţiacunoscută de piaţa externă, unde preţul obiectelor de artă acrescut de anul trecut cu 40 până la 140% faţă de 2009.

Tabloul Aise, semnat de Camil Ressu, s-a vândut anul trecut cu160.000 de euro, iar tranzacţia reprezintă recordul oficial deţinutde România în acest domeniu. Experţii spun însă că preţurile vorcunoaşte o creştere accelerată, mai ales datorită faptului cătablourile marilor autori se regăsesc în marile colecţii alepasionaţilor şi sunt foarte greu de găsit pe piaţă. Colecţionariirenumiţi afirmă cu tărie că operele de artă au fost şi vor fiinvestiţii sigure. În aceste condiţii, nu doar numărul pasionaţilorde frumos este în continuă creştere, ci şi al tinerilor artişti.Din păcate pentru ei însă, puţini sunt cei dispuşi să parieze pe unpictor în ascensiune, deşi experţii spun că România are mulţiartişti contemporani care completează ca valoare paleta marilormaeştri interbelici.

Ceea ce nu ar trebui să uite colecţionarii este tocmai faptul cămarele avantaj al picturii noi este că ea este autentică, undetaliu cheie într-o ţară în care falsurile sunt la mare modă. Spreexemplu, deşi Nicolae Grigorescu a pictat doar 4600 de tablouri, pepiaţă se găsesc 12.000 care-i poartă "tuşa".
Despre pasiunea unor oameni de a reda frumosul, despre dorinţaaltora de a-l colecţiona şi despre arta de a face bani din artă,duminică, la România, te iubesc!.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24