ZF 24

Lego a ajuns în 200 de hipermarketuri şi magazine specializate, iar vânzările cresc cu peste 10% anual

Produsele Lego au preţuri ce pornesc de la câteva zeci de lei şi merg până la câteva sute de lei

Produsele Lego au preţuri ce pornesc de la câteva zeci de lei şi merg până la câteva sute de lei

Autor: Cristina Roşca

07.06.2014, 09:27 183

„Cărămizile“ producătorului de jucării Lego, cu afaceri de 3,4 mld. euro la nivel mon­dial, au ajuns în 200 de ma­ga­zine din România, în frunte cu lan­ţu­rile de hipermarketuri şi cu magazinele de specialitate, la circa doi ani de la intrarea directă pe piaţă a gigantului danez.

„Cărămizile“ producătorului de jucării Lego, cu afaceri de 3,4 mld. euro la nivel mon­dial, au ajuns în 200 de ma­ga­zine din România, în frunte cu lan­ţu­rile de hipermarketuri şi cu magazinele de specialitate, la circa doi ani de la intrarea directă pe piaţă a gigantului danez.

Mai mult, unul dintre partenerii gru­pu­lui a deschis în toamna anului trecut şi primul magazin exclusiv Lego, iar pentru acest an este planificată o a doua deschidere a unei astfel de unităţi la Cluj.

Lego se bate astfel cu giganţi interna­ţio­nali, cu producători asiatici „no-name“, dar şi cu producători români pentru o felie tot mai mare de pe piaţa jucăriilor şi jo­cu­rilor tradiţionale evaluată la circa 120 mil. euro.

Lego şi-a deschis subsidiara proprie în România în 2012, după ce anterior com­pania a alimentat timp de două decenii maga­zinele de pe piaţa locală prin inter­me­diul unui distribuitor. În 2012, primul an complet de funcţionare al companiei Lego România, aceasta a obţinut afaceri de 27 de milioane de lei (6 mil. euro) cu o echipă de doar nouă angajaţi. Anul trecut afacerile au avut o creştere de două cifre, iar echipa a ajuns la circa 20 de angajaţi.

„Grupul Lego a încheiat anul 2013 cu o creştere a businessului de 10% faţă de anul precedent, reuşind să continue seria de cinci ani consecutivi de creşteri de două cifre. Lego România a terminat anul cu o creştere peste media grupului, consolidându-şi poziţia de top competitor pe piaţa de jucării“, spune Claudia Ganţu, associate marketing manager pentru România şi Bul­garia în cadrul Lego. La prima conferinţă oficială organizată de Lego în România oficialii companiei spuneau că avansul vânzărilor va fi de circa 30% pe an, ceea ce înseamnă că anul trecut cifra de afaceri s-a apropiat de 8 mil. euro.

În ceea ce priveşte rezultatele financiare pentru acest an, Claudia Ganţu nu oferă esti­mări, dar spune că lansarea filmului Marea Aventură Lego, care are ca eroi per­sonaje din jocurile Lego, a avut un impact pozitiv asupra vânzărilor de pe piaţa locală. „Copiii au căutat în mod special seturile care conţineau eroii principali (din film - n.red.).“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO