ZF 24

Oana Diaconescu, Head of Leasing, Iulius: În ultimul deceniu, am fost dezvoltatorul cu cele mai mari investiţii pe real estate, de 1,2 miliarde de euro, iar în pipeline avem alte 1,3 miliarde euro

ZF Retail Summit 2024

Oana Diaconescu, Head of Leasing, Iulius: În ultimul...

Autor: Roxana Rosu

14.05.2024, 15:25 169

România este o piaţă efervescentă, conectată la tendinţele internaţionale. Consumatorul e foarte atent la ultimele tendinţe. Centrele comerciale au evoluat pentru a acoperi cerinţele marilor branduri internaţionale. Vedem an de an nume interesante care intră pe piaţă, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing, Iulius, în cadrul conferintei ZF Retail Summit 2024.

”Ne uităm foarte atent la intrările din Polonia pentru că ştim că următoarea intrare va fi România. Polonia, Cehia au doar un mic avans faţă de noi, iar noi suntem într-un moment de evoluţie, investitorii străini vor să intre aici. Ei sunt pe un platou şi îi vom ajunge repede din urmă. Românii călătoresc foarte mult, sunt foarte educaţi cu privire la ultimele tendinţe pe orice, le place să cheltuie. În T1 avem o creştere de 8% în vânzări şi 5% în trafic. Românii caută mereu ce e nou. Noi aducem mereu branduri noi, deşi avem grad de ocupare mare şi sunt oraşe în care ne extindem”.

IULIUS va aduce noi concepte flagship pe retail şi unui nou spaţiu pe entertainment, pentru că nu mai avem loc. Şi la Iaşi şi la Suceava vom avea extinderi.

Ce a mai declarat Oana Diaconescu:

►Noi în fiecare an avem creşteri. Şi anul acesta, doar în primul trimestru, comparativ cu aceeaşi perioadă a anul anterior, avem o creştere de 8% în vânzări şi de 5% în trafic. Românii sunt în căutare de tot ceea ce este nou, iar noi, dezvoltatorii şi proprietarii de centre comerciale, trebuie să fim în măsură le oferim ceea ce aşteaptă. În centrele noastre comerciale, care sunt centre dominante, ce dau tonul pe pieţele pe care funcţionează, publicul consumator aşteaptă ultimele noutăţi. De aceea, suntem extrem de preocupaţi în permanenţă să aducem ultimele branduri, să facem loc, de fapt, pentru că noi avem centrele comerciale în operare cu un grad de ocupare de peste 99%. Pentru noi este foarte dificil să acomodăm noi intrări, dar totuşi o facem

►În Palas Iaşi am început un demers de extindere a GLA, iar publicul nostru ieşean, regional, din Republica Moldova, va fi foarte plăcut surprins, în perioada imediat următoare, pentru că avem în vedere aducerea unor noi concepte, flag-ship stores pe zone de retail şi a unui amplu spaţiu de entertainment. Expansiunea are loc în toate centrele noastre comerciale, pentru că nu este vorba doar de Iaşi, este vorba şi despre Suceava, unde suntem angrenaţi acum într-un efort de extindere al GLA-ului. Şi aici nu mă refer la proiectele noi din Cluj şi Constanţa. Toate sunt ca urmare a cererii pe care noi, dacă ar fi să rămânem în stadiul în care suntem acum, nu am fi capabili să o acomodăm. Ca atare, trebuie să fim creativi şi să găsim soluţii pentru a reuşi să aducem noutăţi.

►În ultimul deceniu, am fost dezvoltatorul cu cele mai mari investiţii în proiecte de real estate, şi anume: am investit în România în proiectele mixed-use şi centrele noastre comerciale suma de 1,2 miliarde de euro, iar în pipeline, pentru perioada imediat următoare, avem alte 1,3 miliarde de euro, care sunt destinate, în special, dar nu numai, proiectului mixed-use din Cluj, care va fi cel mai mare lifestyle center din România, cu o suprafaţă de retail care va seta noi standarde, vorbim de 120.000 mp.

►Şi în Constanţa am anunţat, anul trecut, parteneriatul cu Oil Terminal şi acolo avem în plan să dezvoltăm o platformă de 38 de hectare cu o investiţie de peste 800 de milioane de euro.

►Avem în vedere pentru toate centrele noastre comerciale extinderi, cu focus pe Iaşi, pentru că Palas Iaşi este cel mai performant centru din afara Capitalei, cu un trafic anul trecut de 22 milioane de vizitatori, ceea ce înseamnă aproximativ un număr 61.000 de vizite zilnic.

► La Cluj investim 39 milioane euro pentru extinderea unor străzi şi co înstruirea unor poduri pietonale peste Someş.

► În Cluj, ca în tot ceea ce ne-am propus începând de la experienţa Palas încoace, avem în vedere un mixed-use development, nu un centru comercial bazat doar pe componenta de retail. Venim cu premiere pe piaţa de retail, iar Clujul are foarte multe premiere. Este un mixed-use development care aduce împreună componente foarte diversificate: de la retail, office, hotel, până la două componente noi pentru un centru comercial în România - culturală şi socială. În Cluj venim cu extrem de multe premiere, iar una dintre acestea este faptul că vom avea prima sală de spectacole inclusă în proiect, o sală cu 500 de locuri, vom avea un concept de open air-cinema. În afară de componenta verde, parcurile fiind semnătura grupului IULIUS, aici vom avea o grădină japoneză.

► De asemenea, vom avea două ancore foarte puternice pe entertainment, care sunt diferenţiate pe categorii de vârstă: una este destinată pentru copiii cu vârsta între 1 - 8 ani, iar cealaltă pentru cei care au peste 8 ani. Avem o componentă de casual & fine dining, deosebită în proiectele IULIUS pentru că nu înseamnă food court, ci restaurante tematice, peste 30 de cafenele, toate cu vedere spre promenada malului râului Someş.

► Centrele noastre se adresează unei plaje extrem de largi. Nu văd o supremaţie a discounterilor acum. Am avut multe branduri premium cu deschideri anul trecut şi vom continua.

►Proiectele mixt-use includ şi zona de stradal şi cea de mall.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24