♦ Conform datelor existente, ele sunt active pe segmentul hard discount ♦ Compania şi-a anunţat intenţia de a dezvolta operaţiuni în România în 2018, dar apoi a dispărut de pe radare ♦ Nici măcar marii retaileri locali nu ştiu ce face compania rusească ♦ Totuşi, retailerul Mere are în continuare anunţuri de angajare, inclusiv pentru poziţii precum „manager dezvoltare reţea“.
Retailerul rus Svetofor anunţa în urmă cu şase ani, mai exact în vara lui 2018, că începe expansiunea pe plan local, ţintind 100 de magazine sub brandul Mere. După acest anunţ, lanţul de magazine a dispărut de pe radare, iar în contextul războiului ruso-ucrainean, discreţia a fost şi mai mare.
Revista de specialitate European Supermarket Magazine scrie că din cauza sancţiunilor impuse de Europa în contextul războiului, o serie de magazine ale Svetofor au fost închise în Austria, Belgia, Franţa, Germania, Spania şi Marea Britanie. Atunci, compania şi-a mutat focusul în Europa Centrală şi de Est, arată aceeaşi sursă.