ZF 24

Oferta AdePlast este testul încrederii pieţei în antreprenorii români. Va reuşi Bărbuţ să-i convingă pe investitori să-i finanţeze proiectele?

Oferta AdePlast este testul încrederii pieţei în...

Autor: Adrian Cojocar, Andrei Chirileasa

03.10.2013, 00:08 559
Oferta AdePlast, care a început ieri, va arăta câtă încredere mai au investitorii de pe bursa românească în antreprenorii români după ce în ultimii şase ani mulţi dintre cei care au investit în companii private mai mult au pierdut, iar exemplele pozitive au fost foarte puţine.
 
Marcel Bărbuţ este primul antreprenor care sparge gheaţa pe bursă după ce timp de cinci ani şi jumătate nicio companie privată nu a mai venit să caute finanţare.
 
El îşi pune acum businessul pe masă într-un prospect de 300 de pagini în speranţa că va reuşi să-i convingă pe investitori să-i finanţeze proiectele de expansiune. Totuşi dincolo de rezultatele financiare şi de proiecţiile pe care Bărbuţ le prezintă, experienţele anterioare ale investitorilor cu antreprenori români vor cântări destul de greu în decizia lor de investiţie.
 
După experienţele nefericite ale unor companii precum Flamingo, Contor Group Arad sau Concefa, care au intrat în insolvenţă după ce au strâns bani de la investitori promiţându-le perspective de creştere, probabil că investitorii locali, atât cei instituţionali cât şi cei mici de retail, sunt mult mai circumspecţi la promisiuni.
 
Criza financiară a avut şi ea o contribuţie importantă la dezamăgirile investitorilor de pe bursă şi a făcut ca promisiunile antreprenorilor să nu se adeverească, astfel că acum, când toată lumea aşteaptă revenirea economiei, este posibil ca unii investitori să fie dispuşi să parieze pe o companie cu perspective de creştere.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO