Cea mai mare parte a vânzărilor de plăci ceramice - gresie şi faianţă - merge către sectorul rezidenţial, care în prezent este blocat din cauza accesului greoi la creditare şi a lipsei unor politici economice de încurajare a consumului, scrie revista BUSINESS CONSTRUCT. Creşteri sustenabile în zona rezidenţialului şi, în consecinţă, în sectorul plăcilor ceramice vor apărea într-un scenariu optimist abia în 2015, spun jucătorii din piaţă.
După un început de an bun, în care premisele creşterii reuşiseră să-şi facă simţite prezenţa, piaţa de plăci ceramice a revenit pe scădere, spun jucătorii din sectorul de profil.
„Piaţa plăcilor ceramice a dat semne de creştere în primele patru luni ale lui 2013, după care a înregistrat o uşoară scădere. În acest moment nu putem vorbi despre o evoluţie stabilă a pieţei şi nici despre o stabilizare a consumului“, spune Sergiu Apolzan, director de vânzări şi marketing în cadrul Lasselsberger România, subsidiara locală a grupului austriac cu acelaşi nume, care deţine brandul Cesarom.